El patrimonio musical y su enseñanza en los grados universitarios de magisterio en España
Authors
Sarfson Gleizer, SusanaIdentifiers
Permanent link (URI): http://hdl.handle.net/10017/55156DOI: 10.37536/quodlibet.2022.77.1574
ISSN: 2660-4582
Publisher
Editorial Universidad de Alcalá
Date
2022Bibliographic citation
Quodlibet: revista de especialización musical, 2022, n.77, pp. 54-66, e-ISSN: 2660-4582
Keywords
Música
Patrimonio musical
Formación de docentes
Historia de la música
Didáctica de la música
Audición musical
Music
Music heritage
Teacher training
History of music
DIdactic of music
Musical ability
Document type
info:eu-repo/semantics/article
Version
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Rights
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
Access rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
Abstract
La riqueza del patrimonio musical español, tanto en su vertiente histórica
como tradicional, integra transversalmente los contenidos y las competencias que se
desarrollan en los Planes de Estudio, a través de diversas asignaturas de los Grados
de Magisterio. En este capítulo se revisa la presencia de estas cuestiones en las
universidades públicas, con el propósito de conocer el estado de la cuestión. Por otra
parte, se enuncian categorías dentro del amplio campo del patrimonio musical, y se
proponen líneas de actuación para contribuir a la mejora en la formación de docentes
en este ámbito. The richness of the Spanish musical heritage, both in its historical and traditional aspects,
integrates transversally the contents and competences that are developed in the Curricula, through
various subjects of the Degrees of Teaching. This chapter reviews the presence of these issues in
public universities, in order to know the state of the subject in question. On the other hand, categories
are enunciated within the broad field of musical heritage. The main contributions of research on them
are reviewed, and lines of action (conceptual and methodological) are proposed to contribute to the
improvement in the training of teachers in this area.
Files in this item
Files | Size | Format |
|
---|---|---|---|
patrimonio_sarfson_QB_2022.pdf | 284.5Kb |
|
Files | Size | Format |
|
---|---|---|---|
patrimonio_sarfson_QB_2022.pdf | 284.5Kb |
|