El teatro en la clase de ELE
Date
2021Affiliation
Universidad de AlcaláBibliographic citation
Fernández-Baíllo Callejas, Carlos Antonio. El teatro en la clase de ELE. Trabajo Fin de Máster. Universidad de Alcalá, 2021.
Keywords
ELE
Literatura
Teatro
Drama
Didáctica
Competencia comunicativa
Competencia verbal
Competencia no verbal
Competencia cultural
Spanish as foreign language
Literature
Theatre
Role-play
Didactic
Communicative competence
Verbal competence
Nonverbal competence
Cultural competence
Document type
info:eu-repo/semantics/masterThesis
Version
info:eu-repo/semantics/acceptedVersion
Rights
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
Access rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
Abstract
El teatro como recurso y contenido didáctico es uno de los grandes olvidados en la didáctica de español como lengua extranjera a pesar de los numerosos beneficios que puede aportar. Por ello, este trabajo tiene el objetivo de presentar un estado de la cuestión objetivo y abarcador en cuanto al teatro (escenificaciones, dramatizaciones, juegos dramáticos, texto literario) en las clases de ELE mostrando las posibilidades didácticas que ofrece, junto a consideraciones relevantes de investigadores y
profesionales de la educación. Theater as a resource and didactic content is one of the great forgotten in the didactics of Spanish as a foreign language despite the many benefits it can bring. Therefore, this paper aims to present an objective and comprehensive state of the question regarding theater (staging, dramatizations, dramatic games, literary text) in Spanish as foreign language classes showing the didactic possibilities it offers, together with relevant considerations of researchers and education professionals.
Files in this item
Files | Size | Format |
|
---|---|---|---|
TFM_Fernandez-Baillo_Callejas_ ... | 648.3Kb |
![]() |
Files | Size | Format |
|
---|---|---|---|
TFM_Fernandez-Baillo_Callejas_ ... | 648.3Kb |
![]() |