View Item 
  •   e_Buah Home
  • REVISTAS DE LA UAH
  • Pulso : revista de educación
  • Pulso - Número 31, 2008
  • View Item
  • REVISTAS DE LA UAH
  • Pulso : revista de educación
  • Pulso - Número 31, 2008
  • View Item
  • Biblioteca
    • English
    • español
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Formulación química inorgánica en educación secundaria (Póquer de química)

Show full item record
RefworksUtilizar EndNote Import
Authors
Esteve Castell, José Joaquín
Identifiers
Permanent link (URI): http://hdl.handle.net/10017/5184
Publisher
Escuela Cardenal Cisneros. Centro Adscrito a la UAH
Date
2008
Bibliographic citation
Pulso, 2008, n.31, p. 197-217. ISSN 1577-0338
Keywords
Formulación química inorgánica
Trabajo en equipo
Didáctica de la química
Nomenclatura
Pedagogía
Chemical formulae for inorganic compounds
Teamwork
Chemistry education
Nomenclature
Pedagogy
Trabajo Cooperativo
Document type
info:eu-repo/semantics/article
Access rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
Share
 
Abstract
Uno de los principales problemas al que se enfrenta, en general, el profesorado de Ciencias Experimentales (en su labor de transmisor de conceptos) es la especificidad y dificultad que tiene, para el alumnado, la nomenclatura y epistemología utilizadas en las distintas áreas que conforman la Ciencia. Es a raíz de este problema práctico que planteamos la siguiente propuesta metodológica para la enseñanza de la Formulación Química Inorgánica en segundo ciclo de la E.S.O. En ella proponemos al alumnado que, con un juego de cartas, con su implicación directa y con un ambiente de aula abierto al intercambio de planteamientos y opiniones pueda construir su propio aprendizaje, en colaboración con sus compañeros/as y el profesorado.
 
One of the main problems Science teachers must face while transmitting concepts is that Science nomenclature and epistemology is too specifi c and difficult for students. Starting from this practical problem we introduce the following methodological proposal to teach chemical formulae for inorganic compounds in the second cycle of the Secondary Education (E.S.O.). We aim at making our students build their own learning with the help of classmates and teachers. To do that, we use a card game which increases students’ involvement in the task and improves classroom atmosphere by offering students opportunities for exchanging approaches and/or opinions.
 
Files in this item
FilesSizeFormat
View
Formulación química inorgánica ...1.643MbPDF
FilesSizeFormat
View
Formulación química inorgánica ...1.643MbPDF
Collections
  • Pulso - Número 31, 2008 [10]

Contact Us | Send Feedback | About DSpace
¡CSS Válido!@mire NV
¡CSS Válido!@mire NV
 

 

Browse

All of e_BuahCommunities y CollectionsIssue DateAuthorsTitlesSubjectsIn this CollectionIssue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

My e_BuahCreate account

Help

What is e-Buah?Guide e_BuahGuide autoarchiveFAQContact us

Statistics

View Usage Statistics

Information

Open Science. Open accessOpen access PolicyPublishing permissionsCopyrightResearch datae-cienciaDatos RepositoryPlan de Gestión de Datos

Los contenidos se difunden en


Contact Us | Send Feedback | About DSpace
¡CSS Válido!@mire NV
¡CSS Válido!@mire NV