View Item 
  •   e_Buah Home
  • REVISTAS DE LA UAH
  • Pulso : revista de educación
  • Pulso - Número 31, 2008
  • View Item
  • REVISTAS DE LA UAH
  • Pulso : revista de educación
  • Pulso - Número 31, 2008
  • View Item
  • Biblioteca
    • English
    • español
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Aprendiendo a aprender: técnicas de auto-evaluación en el aula de inglés

Show full item record
RefworksUtilizar EndNote Import
Authors
Maíz Arévalo, Carmen
Identifiers
Permanent link (URI): http://hdl.handle.net/10017/5182
Publisher
Escuela Cardenal Cisneros. Centro Adscrito a la UAH
Date
2008
Bibliographic citation
Pulso, 2008, n.31, p. 161-180. ISSN 1577-0338
Keywords
Autoevaluación
Técnicas de autoevaluación
Aprendizaje
Lengua inglesa
Pedagogía
Gender based violence
Gender identity
Children´s drawing
Graphical representation
Education
Pedagogía
Document type
info:eu-repo/semantics/article
Access rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
Share
 
Abstract
El Marco Común Europeo de Referencia (2001) sitúa al alumno en el centro del proceso de aprendizaje y pondera la responsabilidad y la autonomía como elementos centrales del mismo. La capacidad de autoevaluación es parte esencial de dicho proceso puesto que dicta las pautas a seguir y los objetivos ya alcanzados. Sin embargo, aunque se admite la innegable importancia del uso de técnicas de autoevaluación en el aula, no se le concede el énfasis que merece y se relega a futuras investigaciones. El presente artículo tiene como objetivo analizar el uso de distintas técnicas de autoevaluación en un aula real de lengua inglesa (nivel pre-intermedio o B1 de acuerdo con los descriptores del Marco Común Europeo) y su utilidad en el proceso formativo de los veinticinco alumnos universitarios que participaron en este estudio.
 
The Common European Framework of Reference (2001) positions the student in the centre of the learning process and favours responsibility and autonomy as its core elements. Self-assessment is regarded as an essential part of this process since it establishes the guidelines to be followed and the objectives that have already been achieved. However, although it is undeniably accepted that self-assessment techniques should be used in the classroom, it is not stressed enough and neglected as the aim of future research. The present paper aims to analyse the use of different self-assessment techniques in an actual English class (pre-intermediate or B1 level according to the can-do statements of the Common European Framework) and their real usefulness in the learning process of the twenty-five university students who took part in this study.
 
Files in this item
FilesSizeFormat
View
Aprendiendo a aprender técnicas ...258.0KbPDF
FilesSizeFormat
View
Aprendiendo a aprender técnicas ...258.0KbPDF
Collections
  • Pulso - Número 31, 2008 [10]

Contact Us | Send Feedback | About DSpace
¡CSS Válido!@mire NV
¡CSS Válido!@mire NV
 

 

Browse

All of e_BuahCommunities y CollectionsIssue DateAuthorsTitlesSubjectsIn this CollectionIssue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

My e_BuahCreate account

Help

What is e-Buah?Guide e_BuahGuide autoarchiveFAQContact us

Statistics

View Usage Statistics

Information

Open Science. Open accessOpen access PolicyPublishing permissionsCopyrightResearch datae-cienciaDatos RepositoryPlan de Gestión de Datos

Los contenidos se difunden en


Contact Us | Send Feedback | About DSpace
¡CSS Válido!@mire NV
¡CSS Válido!@mire NV