View Item 
  •   e_Buah Home
  • REVISTAS DE LA UAH
  • Pulso : revista de educación
  • Pulso - Número 31, 2008
  • View Item
  • REVISTAS DE LA UAH
  • Pulso : revista de educación
  • Pulso - Número 31, 2008
  • View Item
  • Biblioteca
    • English
    • español
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Enfoque eco-social y multicultural de la educación artística para aprender con el patrimonio del lugar: Girona, Temps de flors.

Show full item record
RefworksUtilizar EndNote Import
Authors
Calbó Angrill, Muntsa
Identifiers
Permanent link (URI): http://hdl.handle.net/10017/5181
Publisher
Escuela Cardenal Cisneros. Centro Adscrito a la UAH
Date
2008
Bibliographic citation
Pulso, 2008, n.31, p. 141-160. ISSN 1577-0338
Keywords
Patrimonio
Educación artística
Formación de maestros
Ecología
Multiculturalidad
Pedagogía
Cultural and artistic heritage
Arts education
Teacher training
Ecology
Multiculturalism
Pedagogy
Document type
info:eu-repo/semantics/article
Access rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
Share
 
Abstract
Aprovechando la celebración de las actividades de Girona ¿Temps de Flors¿, estudiantes de Magisterio de la Facultad de Educación y Psicología de la Universitat de Girona han desarrollado un trabajo de intervención artística en un parque de la ciudad. Con motivo de este proyecto se han trabajado contenidos artísticos, eco-sociales y multiculturales. Las alumnas han reflexionado sobre sus propias identidades como mujeres, han experimentado nuevas formas de conocer y sentir un elemento del patrimonio de su entorno y han resuelto de forma creativa diversos problemas artísticos.
 
On the occasion of the celebration of the festivities of Girona called “Temps de Flors” (Flower time), the students of Teacher Training in the Education College in Girona have developed an artistic work in a park of this town. In this project, they had the opportunity to work on artistic, socio-ecological and multicultural contents. More specifically, they have reflected on their own identities as women, have experienced new ways of knowing and feeling an element of the cultural heritage of their surroundings and have solved several artistic problems creatively.
 
Files in this item
FilesSizeFormat
View
Enfoque eco-social y multicultural ...8.220MbPDF
FilesSizeFormat
View
Enfoque eco-social y multicultural ...8.220MbPDF
Collections
  • Pulso - Número 31, 2008 [10]

Contact Us | Send Feedback | About DSpace
¡CSS Válido!@mire NV
¡CSS Válido!@mire NV
 

 

Browse

All of e_BuahCommunities y CollectionsIssue DateAuthorsTitlesSubjectsIn this CollectionIssue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

My e_BuahCreate account

Help

What is e-Buah?Guide e_BuahGuide autoarchiveFAQContact us

Statistics

View Usage Statistics

Information

Open Science. Open accessOpen access PolicyPublishing permissionsCopyrightResearch datae-cienciaDatos RepositoryPlan de Gestión de Datos

Los contenidos se difunden en


Contact Us | Send Feedback | About DSpace
¡CSS Válido!@mire NV
¡CSS Válido!@mire NV