Enfoque eco-social y multicultural de la educación artística para aprender con el patrimonio del lugar: Girona, Temps de flors.
Authors
Calbó Angrill, MuntsaPublisher
Escuela Cardenal Cisneros. Centro Adscrito a la UAH
Date
2008Bibliographic citation
Pulso, 2008, n.31, p. 141-160. ISSN 1577-0338
Keywords
Patrimonio
Educación artística
Formación de maestros
Ecología
Multiculturalidad
Pedagogía
Cultural and artistic heritage
Arts education
Teacher training
Ecology
Multiculturalism
Pedagogy
Document type
info:eu-repo/semantics/article
Access rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
Abstract
Aprovechando la celebración de las actividades de Girona ¿Temps de Flors¿, estudiantes de Magisterio de la Facultad de Educación y Psicología de la Universitat de Girona han desarrollado un trabajo de intervención artística en un parque de la ciudad. Con motivo de este proyecto se han trabajado contenidos artísticos,
eco-sociales y multiculturales. Las alumnas han reflexionado sobre sus propias identidades como mujeres, han experimentado nuevas formas de conocer y sentir un elemento del patrimonio de su entorno y han resuelto de forma creativa diversos problemas artísticos. On the occasion of the celebration of the
festivities of Girona called “Temps de Flors”
(Flower time), the students of Teacher Training
in the Education College in Girona have
developed an artistic work in a park of this town.
In this project, they had the opportunity to work
on artistic, socio-ecological and multicultural
contents. More specifically, they have reflected
on their own identities as women, have
experienced new ways of knowing and feeling
an element of the cultural heritage of their
surroundings and have solved several artistic
problems creatively.
Files in this item
Files | Size | Format |
|
---|---|---|---|
Enfoque eco-social y multicultural ... | 8.220Mb |
![]() |
Files | Size | Format |
|
---|---|---|---|
Enfoque eco-social y multicultural ... | 8.220Mb |
![]() |