Ayer y hoy de la educación: reflexiones para el profesorado
Authors
Rodriguez Gómez, Juana MaríaPublisher
Escuela Cardenal Cisneros. Centro Adscrito a la UAH
Date
2007Bibliographic citation
Pulso, 2007, n.30, p. 249-262. ISSN 1577-0338
Keywords
Igualdad de oportunidades
Diversidad
Diálogo
Comunidades de aprendizaje
Equality of opportunities
Diversity
Dialogue
Communities of learning
Pedagogy
Pedagogía
Document type
info:eu-repo/semantics/article
Access rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
Abstract
Entre el ayer y el hoy de la educación existen una lluvia de objetivos e intenciones que marcan las líneas educativas del futuro. En este trabajo, reconocemos los logros del ayer como una base ilustrada sobre la que iniciar el camino hacia la igualdad de oportunidades, la transformación social y la democratización de las instituciones educativas. Las escuelas
entendidas como comunidades de aprendizaje
y cambio social.
En este proceso, el profesorado juega un
papel importante en la flexibilización de las
estructuras académicas y en el reconocimiento
de la diversidad cultural, social y personal del alumnado. Between the past and the present of education there exists a great amount of objectives and
intentions which mark the educational lines for the future. In this work, we acknowledge the
achievements of the past as an illustrative base upon which we could initiate the path towards
equality of opportunities, social transformation and the democratisation of the educative
institutions: The schools seen as communities of learning and social change.
In this process, the teachers play a very important role in the flexibility of the academic
structures as well as in the acknowledgement
of the cultural, social and personal diversity of
the students.
Files in this item
Files | Size | Format |
|
---|---|---|---|
Ayer y hoy de la educación. ... | 462.3Kb |
![]() |
Files | Size | Format |
|
---|---|---|---|
Ayer y hoy de la educación. ... | 462.3Kb |
![]() |