View Item 
  •   e_Buah Home
  • REVISTAS DE LA UAH
  • Pulso : revista de educación
  • Pulso - Número 30, 2007
  • View Item
  • REVISTAS DE LA UAH
  • Pulso : revista de educación
  • Pulso - Número 30, 2007
  • View Item
  • Biblioteca
    • English
    • español
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

La pedagogía urbana como experiencia educativa en adultos

Show full item record
RefworksUtilizar EndNote Import
Authors
Barrio de la Puente, José Luis; Damián Fernández Solis, Jesús
Identifiers
Permanent link (URI): http://hdl.handle.net/10017/5171
Publisher
Escuela Cardenal Cisneros. Centro Adscrito a la UAH
Date
2007
Bibliographic citation
Pulso, 2007, n.30, p. 171-190. ISSN 1577-0338
Keywords
Proyecto
Innovación
Aprendizaje
Entorno
Ciudad
Project
Innovation
Learning process
Urban pedagogy
Pedagogy
Educating city
Pedagogía
Document type
info:eu-repo/semantics/article
Access rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
Share
 
Abstract
El concepto de pedagogía urbana y de ciudad educadora es muy importante en la educación de la sociedad actual, por lo que se analizan las contribuciones teóricas y las cuestiones que plantea este nuevo enfoque educativo. Se ha desarrollado el proyecto de innovación educativa "la mochila pedagógica para la educación de adultos en el aprendizaje significativo de la ciudad" en un centro educativo. Mediante este proyecto se ha pretendido que el alumnado adulto integre el conocimiento teórico del aula, de los diferentes campos de conocimiento con la práctica educativa, teniendo como referencia el contexto y el entorno en el que habita. A continuación se describe y valora el desarrollo del proyecto, destacando las actividades más importantes realizadas y señalando las conclusiones más relevantes de esta experiencia de innovación educativa.
 
The concept of urban pedagogy and educating city are very important in today’s society education. Because of that reason theoretical contributions and raised issues of this educational approach are analyzed in this paper. An educational innovative project “the pedagogical knapsack for adult education in urban significative learning” has been deployed in an educational centre. The pretension is for the grown up pupils to integrate in-class theoretical knowledge from several knowledge fields, having as a referent the context and the environment in which he or she inhabits. Following this the project development is described and evaluated, emphasizing the most important activities that were carried out as well as indicating most relevant conclusions from this experience in educational innovation.
 
Files in this item
FilesSizeFormat
View
La pedagogía urbana como exper ...518.8KbPDF
FilesSizeFormat
View
La pedagogía urbana como exper ...518.8KbPDF
Collections
  • Pulso - Número 30, 2007 [12]

Contact Us | Send Feedback | About DSpace
¡CSS Válido!@mire NV
¡CSS Válido!@mire NV
 

 

Browse

All of e_BuahCommunities y CollectionsIssue DateAuthorsTitlesSubjectsIn this CollectionIssue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

My e_BuahCreate account

Help

What is e-Buah?Guide e_BuahGuide autoarchiveFAQContact us

Statistics

View Usage Statistics

Information

Open Science. Open accessOpen access PolicyPublishing permissionsCopyrightResearch datae-cienciaDatos RepositoryPlan de Gestión de Datos

Los contenidos se difunden en


Contact Us | Send Feedback | About DSpace
¡CSS Válido!@mire NV
¡CSS Válido!@mire NV