View Item 
  •   e_Buah Home
  • REVISTAS DE LA UAH
  • Pulso : revista de educación
  • Pulso - Número 30, 2007
  • View Item
  • REVISTAS DE LA UAH
  • Pulso : revista de educación
  • Pulso - Número 30, 2007
  • View Item
  • Biblioteca
    • English
    • español
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Propuesta metodológica para la asignatura Dramatización del plan de estudios de Magisterio, educación infantil

Show full item record
RefworksUtilizar EndNote Import
Authors
Ruiz de Velasco Gálvez, Ángeles; Abad Molina, Javier
Identifiers
Permanent link (URI): http://hdl.handle.net/10017/5170
Publisher
Escuela Cardenal Cisneros. Centro Adscrito a la UAH
Date
2007
Bibliographic citation
Pulso, 2007, n.30, p. 143-170. ISSN 1577-0338
Keywords
Educación Infantil
Estudios de magisterio,
Dramatización
Juego simbólico
Pedagogía
Infant Education
Teacher training studies
Dramatization
Symbolic play
Pedagogy
Document type
info:eu-repo/semantics/article
Access rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
Share
 
Abstract
Este artículo desarrolla una experiencia puesta en práctica durante el curso, 2006/07, en la asignatura de dramatización, que se imparte dentro del plan de estudios de la especialidad de educación infantil, en el Centro Superior de Estudios Universitarios La Salle, adscrito a la Universidad Autónoma de Madrid. La propuesta va dirigida a ofrecer un planteamiento metodológico que diversifica la oferta de los trabajos teóricos y prácticos, que los alumnos deben elaborar al cursar la asignatura, tanto desde sus contenidos como desde la manera de desarrollarlos. Con este formato, se pretende aumentar el interés y la curiosidad de los estudiantes, tanto por el propio trabajo, como por el de sus compañeros.
 
This paper develops an experience carried out during this course year, 2006/07, within the subject Dramatisation. This subject belongs to the Infant Education syllabus, at Centro Superior de Estudios Universitarios La Salle, Universidad Autónoma Madrid. The proposal offers a methodological approach which diversities the offer of theoretical and practical assignments that students have to do throughout the subject both in its contents and in the way to develop them. With this format, we intend to encourage the students’ interest and curiosity regarding their own work and that of their classmates.
 
Files in this item
FilesSizeFormat
View
Propuesta metodológica para la ...853.2KbPDF
FilesSizeFormat
View
Propuesta metodológica para la ...853.2KbPDF
Collections
  • Pulso - Número 30, 2007 [12]

Contact Us | Send Feedback | About DSpace
¡CSS Válido!@mire NV
¡CSS Válido!@mire NV
 

 

Browse

All of e_BuahCommunities y CollectionsIssue DateAuthorsTitlesSubjectsIn this CollectionIssue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

My e_BuahCreate account

Help

What is e-Buah?Guide e_BuahGuide autoarchiveFAQContact us

Statistics

View Usage Statistics

Information

Open Science. Open accessOpen access PolicyPublishing permissionsCopyrightResearch datae-cienciaDatos RepositoryPlan de Gestión de Datos

Los contenidos se difunden en


Contact Us | Send Feedback | About DSpace
¡CSS Válido!@mire NV
¡CSS Válido!@mire NV