View Item 
  •   e_Buah Home
  • REVISTAS DE LA UAH
  • Pulso : revista de educación
  • Pulso - Número 30, 2007
  • View Item
  • REVISTAS DE LA UAH
  • Pulso : revista de educación
  • Pulso - Número 30, 2007
  • View Item
  • Biblioteca
    • English
    • español
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

La investigación-acción como medio para innovar en las ciencias experimentales

Show full item record
RefworksUtilizar EndNote Import
Authors
Diego-Rasilla, Francisco Javier
Identifiers
Permanent link (URI): http://hdl.handle.net/10017/5168
Publisher
Escuela Cardenal Cisneros. Centro Adscrito a la UAH
Date
2007
Bibliographic citation
Pulso, 2007, n.30, p. 103-118. ISSN 1577-0338
Keywords
Ciencias experimentales
Enseñanza secundaria
Investigación acción
Innovación
Prácticas de laboratorio
Experimental sciences
Secondary education
Action research
Innovation
Laboratory classes
Document type
info:eu-repo/semantics/article
Access rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
Share
 
Abstract
Se realizó una investigación acción en enseñanza secundaria para potenciar el trabajo experimental en la enseñanza de las ciencias. Los propósitos de esta investigación acción fueron: (1) estimular el trabajo en equipo entre los profesores del Departamento de Ciencias, (2) fomentar la innovación en el aula, (3) incrementar de modo significativo el tiempo dedicado al trabajo en el laboratorio, (4) promover la formación del profesorado del Departamento de Ciencias mediante la investigación, (5) incrementar el número de clases prácticas que reciben los alumnos e (6) instruir a los alumnos en los pasos del método científico a través de una metodología práctica.
 
An action research was carried out in secondary education to promote the experimental work in science teaching. The aims of this action research project were: (1) to promote the teamwork among teachers from the Sciences Department, (2) to encourage innovation in the classroom, (3) to significantly increase the time devoted to laboratory work, (4) to promote training of science teachers through investigation, (5) to increase the number of practical classes for students and (6) to teach the students the scientific method using a practical methodology.
 
Files in this item
FilesSizeFormat
View
La Investigación-acción como ...570.9KbPDF
FilesSizeFormat
View
La Investigación-acción como ...570.9KbPDF
Collections
  • Pulso - Número 30, 2007 [12]

Contact Us | Send Feedback | About DSpace
¡CSS Válido!@mire NV
¡CSS Válido!@mire NV
 

 

Browse

All of e_BuahCommunities y CollectionsIssue DateAuthorsTitlesSubjectsIn this CollectionIssue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

My e_BuahCreate account

Help

What is e-Buah?Guide e_BuahDeposit documentsFAQContact us

Statistics

View Usage Statistics

Information

Open Science. Open accessOpen access PolicyPublishing permissionsCopyrightResearch datae-cienciaDatos RepositoryPlan de Gestión de Datos

Los contenidos se difunden en


Contact Us | Send Feedback | About DSpace
¡CSS Válido!@mire NV
¡CSS Válido!@mire NV