View Item 
  •   e_Buah Home
  • REVISTAS DE LA UAH
  • Pulso : revista de educación
  • Pulso - Número 29, 2006
  • View Item
  • REVISTAS DE LA UAH
  • Pulso : revista de educación
  • Pulso - Número 29, 2006
  • View Item
  • Biblioteca
    • English
    • español
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Proyecto HOY QUIERO ESCRIBIRTE: el uso de la pizarra digital en educación especial

Show full item record
RefworksUtilizar EndNote Import
Authors
Álvaro Arribas, Isabel; Lozano Gil, Olga; Picazo Casado, Elena; García Velázquez, Alfonso
Identifiers
Permanent link (URI): http://hdl.handle.net/10017/5163
Publisher
Escuela Cardenal Cisneros. Centro Adscrito a la UAH
Date
2006
Bibliographic citation
Pulso, 2006, n.29, p. 119-137. ISSN 1577-0338
Keywords
Pizarra interactiva
Necesidades educativas especiales
Aprendizaje de la lectura
Pedagogía
Interactive whiteboard
Special needs education
Literacy
Reading and writing
Pedagogy
Document type
info:eu-repo/semantics/article
Access rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
Share
 
Abstract
Este artículo muestra la experiencia de un grupo de profesores del Centro de Educación Especial Miguel de Unamuno de Móstoles y la Escuela Universitaria Cardenal Cisneros en el desarrollo de la lectura y la escritura con el apoyo de la pizarra digital. El trabajo se está realizando con un grupo de niños con deficiencia mental moderada o grave. Estos profesionales intentan demostrar que la pizarra digital es un recurso que facilita la elaboración de actividades al profesor y que refuerza el aprendizaje del proceso lector y de la escritura mejorando el desarrollo de algunas capacidades lingüísticas. La pizarra digital puede ayudar a superar las limitaciones de los métodos tradicionales en las etapas de acceso a la lectura y la escritura.
 
This article explains the experience of a group of teachers working at the Special Needs School “Miguel de Unamuno” and the Cardenal Cisneros University College, both in Madrid (Spain). The project is carried out with a group of mentally disabled children, with levels of disability ranging from moderate to severe. These professionals try to prove that interactive whiteboards can facilitate the task of elaborating activities and, at the same time, reinforce the learning of reading and writing processes, improving the development of some linguistic skills. Interactive whiteboards, in comparison with traditional methods, can help students overcome many reading and writing limitations.
 
Files in this item
FilesSizeFormat
View
Proyecto HOY QUIERO ESCRIBIRTE ...814.0KbPDF
FilesSizeFormat
View
Proyecto HOY QUIERO ESCRIBIRTE ...814.0KbPDF
Collections
  • Pulso - Número 29, 2006 [9]

Contact Us | Send Feedback | About DSpace
¡CSS Válido!@mire NV
¡CSS Válido!@mire NV
 

 

Browse

All of e_BuahCommunities y CollectionsIssue DateAuthorsTitlesSubjectsIn this CollectionIssue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

My e_BuahCreate account

Help

What is e-Buah?Guide e_BuahGuide autoarchiveFAQContact us

Statistics

View Usage Statistics

Information

Open Science. Open accessOpen access PolicyPublishing permissionsCopyrightResearch datae-cienciaDatos RepositoryPlan de Gestión de Datos

Los contenidos se difunden en


Contact Us | Send Feedback | About DSpace
¡CSS Válido!@mire NV
¡CSS Válido!@mire NV