View Item 
  •   e_Buah Home
  • REVISTAS DE LA UAH
  • Pulso : revista de educación
  • Pulso - Número 29, 2006
  • View Item
  • REVISTAS DE LA UAH
  • Pulso : revista de educación
  • Pulso - Número 29, 2006
  • View Item
  • Biblioteca
    • English
    • español
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

El uso de los textos literarios en el aula de inglés como lengua extranjera: hacia una aproximación estética

Show full item record
RefworksUtilizar EndNote Import
Authors
Fernández Fernández, RaquelUniversity of Alcalá Author
Identifiers
Permanent link (URI): http://hdl.handle.net/10017/5148
Publisher
Escuela Cardenal Cisneros. Centro Adscrito a la UAH
Date
2006
Bibliographic citation
Pulso, 2006, n.29, p. 33-42. ISSN 1577-0338
Keywords
Lectura
Literatura
Inglés como lengua extranjera
Formación de profesorado
Reading
Pedagogy
Literature
English as a foreign language
Teacher training
Pedagogía
Document type
info:eu-repo/semantics/article
Access rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
Share
 
Abstract
El presente artículo pretende explorar el uso de los textos literarios en el aula de inglés como lengua extranjera. La autora utiliza los conceptos de lectura eferente y lectura estética, desarrollados por L.M. Rosenblatt, y demuestra cómo y por qué la lectura eferente se favorece en el sistema educativo español actual. Después, la autora da razones que explican esta tendencia y deÞ ende un enfoque más estético a la hora de leer textos literarios en la clase de inglés como lengua extranjera. Para ello, se destaca la importancia de formar a los docentes en el uso de la literatura de manera adecuada, y se presentan varias pautas pedagógicas que mejoren dicha formación de profesorado para lograr un uso del texto literario más adecuado y equilibrado.
 
The present article aims at exploring the use of literary texts in the English as a Foreign Language classroom. The author uses the concepts of efferent reading and aesthetic reading developed by L. M. Rosenblatt, and demonstrates how and why the efferent reading is preferred in the Spanish educational system today. Later on, the author gives reasons to explain this tendency and support a more aesthetic approach to the reading of literary texts in the EFL classroom. To do that, the importance of training teachers to use literature properly is highlighted, and several pedagogical guidelines to improve teacher training and to achieve a more adequate and balanced use of the literary text are presented.
 
Files in this item
FilesSizeFormat
View
El uso de los textos literarios ...85.67KbPDF
FilesSizeFormat
View
El uso de los textos literarios ...85.67KbPDF
Collections
  • Pulso - Número 29, 2006 [9]

Contact Us | Send Feedback | About DSpace
¡CSS Válido!@mire NV
¡CSS Válido!@mire NV
 

 

Browse

All of e_BuahCommunities y CollectionsIssue DateAuthorsTitlesSubjectsIn this CollectionIssue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

My e_BuahCreate account

Help

What is e-Buah?Guide e_BuahDeposit documentsFAQContact us

Statistics

View Usage Statistics

Information

Open Science. Open accessOpen access PolicyPublishing permissionsCopyrightResearch datae-cienciaDatos RepositoryPlan de Gestión de Datos

Los contenidos se difunden en


Contact Us | Send Feedback | About DSpace
¡CSS Válido!@mire NV
¡CSS Válido!@mire NV