View Item 
  •   e_Buah Home
  • REVISTAS DE LA UAH
  • Pulso : revista de educación
  • Pulso - Número 29, 2006
  • View Item
  • REVISTAS DE LA UAH
  • Pulso : revista de educación
  • Pulso - Número 29, 2006
  • View Item
  • Biblioteca
    • English
    • español
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Hacia una educación inclusiva: el papel del educador social en los centros educativos.

Show full item record
RefworksUtilizar EndNote Import
Authors
Laorden Gutiérrez, María CristinaUniversity of Alcalá Author; Prado Novoa, Carmen; Royo García, Pilar
Identifiers
Permanent link (URI): http://hdl.handle.net/10017/5145
Publisher
Escuela Cardenal Cisneros. Centro Adscrito a la UAH
Date
2006
Bibliographic citation
Pulso, 2006, n.29, p. 77-93. ISSN 1577-0338
Keywords
Educación social
Educación inclusiva
Comunidades de aprendizaje
Pedagogía
Social education
Inclusive education
Learning communities
Pedagogy
Document type
info:eu-repo/semantics/article
Access rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
Share
 
Abstract
En este artículo se pretende reflexionar sobre el proceso de transformación que debe de sufrir la educación para resolver las dificultades que se plantean actualmente. Consideramos que este proceso implica la consecución de los objetivos de una educación inclusiva y que en esa labor los educadores sociales tienen un gran papel profesional que desempeñar en la lucha por la igualdad socioeducativa y el éxito escolar. En el artículo también se plantea el concepto de educación inclusiva y se describen experiencias vinculadas a él, defendiendo la idea de que los educadores sociales deben entrar como profesionales en todos los centros, no solo en los de mayor conflictividad, y en todos los niveles educativos.
 
This article aims at reß ecting on the changes education should undergo to solve its main difÞ culties today. We consider that these transformations imply the achievement of the objectives of inclusive education and that, to carry out this task, social educators should play an essential role, as they promote socio-educational equality and school success. In this article the concept of inclusive education is deÞ ned, and some experiences related to it are described, trying to support the idea that social educators should work in all educational centres, and not only in conß ictive ones, and in all educational levels.
 
Files in this item
FilesSizeFormat
View
Hacia una educación inclusiva. ...127.6KbPDF
FilesSizeFormat
View
Hacia una educación inclusiva. ...127.6KbPDF
Collections
  • Pulso - Número 29, 2006 [9]

Contact Us | Send Feedback | About DSpace
¡CSS Válido!@mire NV
¡CSS Válido!@mire NV
 

 

Browse

All of e_BuahCommunities y CollectionsIssue DateAuthorsTitlesSubjectsIn this CollectionIssue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

My e_BuahCreate account

Help

What is e-Buah?Guide e_BuahGuide autoarchiveFAQContact us

Statistics

View Usage Statistics

Information

Open Science. Open accessOpen access PolicyPublishing permissionsCopyrightResearch datae-cienciaDatos RepositoryPlan de Gestión de Datos

Los contenidos se difunden en


Contact Us | Send Feedback | About DSpace
¡CSS Válido!@mire NV
¡CSS Válido!@mire NV