View Item 
  •   e_Buah Home
  • REVISTAS DE LA UAH
  • Pulso : revista de educación
  • Pulso - Número 28, 2005
  • View Item
  • REVISTAS DE LA UAH
  • Pulso : revista de educación
  • Pulso - Número 28, 2005
  • View Item
  • Biblioteca
    • English
    • español
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Pautas y estrategias para entender y atender la diversidad en el aula

Show full item record
RefworksUtilizar EndNote Import
Authors
Gómez Montes, José Manuel
Identifiers
Permanent link (URI): http://hdl.handle.net/10017/5140
Publisher
Escuela Cardenal Cisneros. Centro Adscrito a la UAH
Date
2005
Bibliographic citation
Pulso, 2005, n.28, p. 199-214. ISSN 1577-0338
Keywords
Atención a la diversidad
Alumnos con dificultades de aprendizaje
Alumnos con necesidades educativas especiales
Medidas ordinarias
Medidas extraordinarias
Programación de aula
Pedagogía
Attention to diversity
Students with learning disabilities
Students with special needs
Ordinary measures
Extraordinary measures
Classroom programming
Pedagogy
Document type
info:eu-repo/semantics/article
Access rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
Share
 
Abstract
A pesar de que la Atención a la Diversidad se ha convertido en los últimos años en el tema estrella de la literatura educativa ocupando gran número de artículos, seminarios, congresos y estudios, la realidad es que tanto maestros como profesores con independencia de la etapa educativa en la que se enseñen siguen encontrando en este apartado un verdadero reto que llena de inquietudes y dudas sus actividades como docentes. Es frecuente que en la Atención a la Diversidad la relación entre la teoría y la práctica genere no menos de algún conflicto. Por eso, una estrategia adecuada para reducir esta distancia teórico-práctica reside precisamente en «entender» el concepto de «Atención a la Diversidad» dentro de su globalidad para poder conocer posteriormente qué estrategias pueden ayudarnos a «atender» la diversidad de nuestras aulas.
 
The fact that in the last few years, the Attention to Diversity has become a very important topic in the educative literature in terms of papers published, seminaries congresses and research, the truth is that teachers, regardless the level of education they are teaching, keep finding this issue a real challenge, whose teaching role is full of doubts and concerns. It is frequent that in the so called «Attention to Diversity» the relationship between theory and practice leads to conflicts. For this reason, a good strategy in order to reduce this distance from theory to practice is based in «understanding» the right concept of «Attention to Diversity» with all its complexity to know which strategies may help us to understand how to «deal» with the diversity in our classrooms.
 
Files in this item
FilesSizeFormat
View
Pautas y estrategias para entender ...212.5KbPDF
FilesSizeFormat
View
Pautas y estrategias para entender ...212.5KbPDF
Collections
  • Pulso - Número 28, 2005 [10]

Contact Us | Send Feedback | About DSpace
¡CSS Válido!@mire NV
¡CSS Válido!@mire NV
 

 

Browse

All of e_BuahCommunities y CollectionsIssue DateAuthorsTitlesSubjectsIn this CollectionIssue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

My e_BuahCreate account

Help

What is e-Buah?Guide e_BuahGuide autoarchiveFAQContact us

Statistics

View Usage Statistics

Information

Open Science. Open accessOpen access PolicyPublishing permissionsCopyrightResearch datae-cienciaDatos RepositoryPlan de Gestión de Datos

Los contenidos se difunden en


Contact Us | Send Feedback | About DSpace
¡CSS Válido!@mire NV
¡CSS Válido!@mire NV