View Item 
  •   e_Buah Home
  • REVISTAS DE LA UAH
  • Pulso : revista de educación
  • Pulso - Número 28, 2005
  • View Item
  • REVISTAS DE LA UAH
  • Pulso : revista de educación
  • Pulso - Número 28, 2005
  • View Item
  • Biblioteca
    • English
    • español
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

1001 Caras : aprender a través del arte en el aula de 3 años

Show full item record
RefworksUtilizar EndNote Import
Authors
García-Matres y Cortés, Elena
Identifiers
Permanent link (URI): http://hdl.handle.net/10017/5138
Publisher
Escuela Cardenal Cisneros. Centro Adscrito a la UAH
Date
2005
Bibliographic citation
Pulso, 2005, n.28, p. 179-196. ISSN 1577-0338
Keywords
Experiencia didáctica
Proyecto global
Aprendizaje por descubrimiento
Arte
Pintura
Didactic experience
Global project
Learning through discovery
Arts
Painting
Pedagogía
Pedagogy
Document type
info:eu-repo/semantics/article
Access rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
Share
 
Abstract
Este artículo recoge la experiencia en un Centro Educativo de la Sierra de Madrid, llevada a cabo con un grupo de primero de Educación Infantil (3 años). Se trata de un proyecto globalizado enmarcado dentro de una pedagogía activa en el que todas las áreas se entremezclan: expresión oral, educación artística, conocimiento del medio¿ El punto de partida es un cuadro de la segunda mitad del siglo XVIII: «Retrato femenino»atribuido a un seguidor de Antón Van Dyck. El proyecto se estructura en tres momentos: antes, durante y después de la visita al Gabinete Artístico donde se encuentra el cuadro escogido.
 
This article shows an experience developed in a school located in the Sierra de Madrid area with children aged three (1st grade Early Children Education). The experience is a global project framed within an active pedagogy, in which all areas are entwined: oral expression, arts education, environment knowledge, etc. The main resource has been a painting from the 2nd half of the 18th century titled «Feminine Portrait», attributed to a follower of the Flemish painter Anton Van Dyck. The project is divided into three stages: before, during, and after the visit to an art gallery, named El Gabinete Artístico, where the chosen painting is shown.
 
Files in this item
FilesSizeFormat
View
1001 CARAS. Aprender a través ...463.0KbPDF
FilesSizeFormat
View
1001 CARAS. Aprender a través ...463.0KbPDF
Collections
  • Pulso - Número 28, 2005 [10]

Contact Us | Send Feedback | About DSpace
¡CSS Válido!@mire NV
¡CSS Válido!@mire NV
 

 

Browse

All of e_BuahCommunities y CollectionsIssue DateAuthorsTitlesSubjectsIn this CollectionIssue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

My e_BuahCreate account

Help

What is e-Buah?Guide e_BuahGuide autoarchiveFAQContact us

Statistics

View Usage Statistics

Information

Open Science. Open accessOpen access PolicyPublishing permissionsCopyrightResearch datae-cienciaDatos RepositoryPlan de Gestión de Datos

Los contenidos se difunden en


Contact Us | Send Feedback | About DSpace
¡CSS Válido!@mire NV
¡CSS Válido!@mire NV