View Item 
  •   e_Buah Home
  • REVISTAS DE LA UAH
  • Pulso : revista de educación
  • Pulso - Número 28, 2005
  • View Item
  • REVISTAS DE LA UAH
  • Pulso : revista de educación
  • Pulso - Número 28, 2005
  • View Item
  • Biblioteca
    • English
    • español
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Optimismo y pesimismo: variables asociadas en el contexto escolar

Show full item record
RefworksUtilizar EndNote Import
Authors
Giménez Hernández, Montserrat
Identifiers
Permanent link (URI): http://hdl.handle.net/10017/5137
Publisher
Escuela Cardenal Cisneros. Centro Adscrito a la UAH
Date
2005
Bibliographic citation
Pulso, 2005, n.28, p. 9-23. ISSN 1577-0338
Keywords
Optimismo
Pesimismo
Estilo atribucional
Autoestima
Intervención educativa
Optimism
Pessimism
Pedagogy
Attributional style
Pedagogía
Self-esteem
Educative intervention
Document type
info:eu-repo/semantics/article
Access rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
Share
 
Abstract
El optimismo ha cobrado importancia en los últimos años y contamos con investigación suficiente para poder definirlo, evaluarlo e intervenir sobre él. En este artículo se presentan las ideas principales acerca de los términos optimismo y pesimismo y los resultados más relevantes encontrados al respecto. El objetivo es acercar esos contenidos al profesorado, relacionándolos con algunos de los conceptos más importantes del ámbito educativo. El profesor puede reflexionar sobre ello con el fin de descubrir pautas para intervenir en el aula.
 
Optimism has achieved greater importance in recent years and, nowadays, we possess enough pieces of research to be able to define it, evaluate it and work with it. This article deals with the main ideas regarding the terms ‘optimism’ and ‘pessimism’ as well as with the most relevant findings concerning to them. The aim of this article is to enable teachers to access these findings building a connection between optimism and some of the most important concepts in the educational system. The teacher, then, can reflect upon them with the aim of discovering strategies to use in the classroom.
 
Files in this item
FilesSizeFormat
View
Optimismo y pesimismo. Variables ...155.1KbPDF
FilesSizeFormat
View
Optimismo y pesimismo. Variables ...155.1KbPDF
Collections
  • Pulso - Número 28, 2005 [10]

Contact Us | Send Feedback | About DSpace
¡CSS Válido!@mire NV
¡CSS Válido!@mire NV
 

 

Browse

All of e_BuahCommunities y CollectionsIssue DateAuthorsTitlesSubjectsIn this CollectionIssue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

My e_BuahCreate account

Help

What is e-Buah?Guide e_BuahGuide autoarchiveFAQContact us

Statistics

View Usage Statistics

Information

Open Science. Open accessOpen access PolicyPublishing permissionsCopyrightResearch datae-cienciaDatos RepositoryPlan de Gestión de Datos

Los contenidos se difunden en


Contact Us | Send Feedback | About DSpace
¡CSS Válido!@mire NV
¡CSS Válido!@mire NV