La creatividad como indicador de competitividad empresarial en el panorama publicitario mexicano
Creativity as an Indicator of Business Competitiveness in the Mexican Advertising Landscape
Date
2018Bibliographic citation
Espacios, 2018, v. 39, N. 34
Keywords
Agencias de publicidad, Ranking
Creatividad
Posicionamiento
Competitividad
Tendencia
Advertising agencies, Ranking
Creativity
Positioning
Competitiveness
Tendency
Document type
info:eu-repo/semantics/article
Version
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Rights
Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)
Access rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
Abstract
Los rankings de publicidad tienen una alta repercusión en la industria publicitaria. Siendo la creatividad una de las variables clave en el éxito de las agencias. El objetivo de este trabajo es realizar un análisis del posicionamiento de las agencias mexicanas en el Ranking Iberoamericano de Publicidad, el cual evalúa la competitividad de las agencias para el periodo 2014-2016 que registra un total de agencias en cada uno de los años analizados de 83, 83 y 52 agencias mexicanas, respectivamente. Advertisement rankings have a high repercussion in the advertising industry. Creativity is one of the key variables in the success of the agencies. The aim of this work is making an analysis of the actual position of the Mexican advertising agencies at the Latin-American Advertising Ranking, which assess the competitiveness of the agencies for the period 2014-2016, which includes 83, 83 y 52 Mexican agencies respectively for each year.
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