Viñetas hechizadas. Los cómics de la occulture
Authors
Ferrer Ventosa, RogerIdentifiers
Permanent link (URI): http://hdl.handle.net/10017/50665DOI: https://doi.org/10.37536/cuco.2021.16.1392
ISSN: 2340-7867
Publisher
Editorial Universidad de Alcalá
Date
2021-06Bibliographic citation
CuCo: cuadernos de cómic. 2021, n.16, pp. 7-37 ISSN 2340-7867
Keywords
Alan Moore
Los invisibles
Occulture
Promethea
The Sandman
The Invisibles
Document type
info:eu-repo/semantics/article
Version
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Rights
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
Access rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
Abstract
Un rasgo en común que comparten alguno de los cómics más importantes desde los
años noventa es el peso del ocultismo en ellos. Tanto en The Sandman, como en Los
invisibles, Promethea, Strangehaven o Saucer country se hallan rastros notorios de lo
que el investigador Christopher Partridge denominó occulture, obras de arte que se
sirven del esoterismo. En las siguientes páginas se analizará ese factor en las obras
citadas, mostrando la manera en que se aprovechan de temas, así como también sus
citas directas a algunos de los principales exponentes del esoterismo. Some of the most important comic books from the nineties share a common trait:
occultism has a relevant role in them. The scholar Christopher Partridge coined the
term occulture to refer to these art works that include references to esotericism. We
can observe this in The Sandman, The invisibles, Promethea, Strangehaven or Saucer
country. In the following pages, you will find an analysis of the presence of this factor
in the works above mentioned. We will show how the authors use these topics. We
will also talk about their direct mentions of some of the main exponents of esotericism.
Files in this item
Files | Size | Format |
|
---|---|---|---|
viñetas_ferrer_CuCo_2021_n16.pdf | 3.780Mb |
|
Files | Size | Format |
|
---|---|---|---|
viñetas_ferrer_CuCo_2021_n16.pdf | 3.780Mb |
|