Show simple item record

dc.contributor.authorRead, Timothy
dc.contributor.authorSedano Cuevas, Beatriz
dc.date.accessioned2022-02-09T08:54:13Z
dc.date.available2022-02-09T08:54:13Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.bibliographicCitationLengua y migración = Language and migration. 2021, 13(2), páginas 115-133es_ES
dc.identifier.issn1889-5425
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10017/50621
dc.description.abstractThis article presents the results of an analysis of how passive and active scaffolding, such as types of structured student learning support, can be provided for refugees and migrants in Language MOOCs (LMOOCs). It focuses on the nature of such scaffolding and what effect it has on learning. After an analysis of the theoretical aspects of supporting refugees and migrants in this type of course, a case study is presented. This study focuses on the inclusion of scaffolding in the design, development and running of two Spanish LMOOCs for imme­diate needs, created within the MOONLITE project in collaboration with support groups for displaced people. The results of the study sup­port the use of scaffolding as a mechanism that improves the course completion rates (increasing from the usual figure of around 10% to 31 % and 30% in the respective courses ), language learning, and the overall satisfaction and motivation of the students.en
dc.description.abstractEn este artículo se presentan los resultados de un análisis sobre cómo pro­porcionar un andamiaje pasivo y activo a migrantes y refugiados, como tipos de apoyo estructurado para el aprendizaje en los MOOC de len­guas (LMOOC). Se centra en la naturaleza de dicho andamiaje y en el efecto que tiene este en el aprendizaje. Tras un análisis de los aspectos teóricos del apoyo a los refugiados y migrantes en este tipo de cursos, se describe un estudio de caso. Este estudio se centra en la inclusión de andamiaje en el diseño, desarrollo y funcionamiento de dos LMOOC de español como lengua extranjera para necesidades inmediatas, crea­dos dentro del proyecto MOONLITE en colaboración con grupos de apoyo para personas desplazadas. Los resultados del estudio respaldan el uso del andamiaje como mecanismo que mejora las tasas de finaliza­ción de los cursos (pasando de la cifra habitual de alrededor de un 10% a un 31 % y un 30% en los respectivos cursos), el aprendizaje del idio­ma, así como la satisfacción y motivación general de los estudiantes.es_ES
dc.format.mimetypeapplication/pdfen
dc.language.isoengen
dc.publisherUniversidad de Alcalá. Servicio de Publicacioneses_ES
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectMOOCen
dc.subjectLMOOCen
dc.subjectPassive scaffoldingen
dc.subjectActive scaffold­ingen
dc.subjectImmediate needen
dc.subjectMOOCes_ES
dc.subjectLMOOCes_ES
dc.subjectAndamiaje pasivoes_ES
dc.subjectAndamiaje activoes_ES
dc.subjectNecesidades inmediatases_ES
dc.titleThe Role of Scaffolding in LMOOCs for Displaced Peopleen
dc.title.alternativeEl rol del andamiaje en los LMOOC para personas desplazadases_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen
dc.subject.ecienciaLingüísticaes_ES
dc.subject.ecienciaLinguisticsen
dc.subject.ecienciaSociologíaes_ES
dc.subject.ecienciaSociologyen
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen
dc.identifier.publicationtitleLengua y migración = Language and migrationes_ES
dc.identifier.publicationvolume13
dc.identifier.publicationlastpage133
dc.identifier.publicationissue2
dc.identifier.publicationfirstpage115


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
Este ítem está sujeto a una licencia Creative Commons.