Show simple item record

dc.contributor.authorMartín González, Daniel
dc.date.accessioned2022-02-07T18:31:24Z
dc.date.available2022-02-07T18:31:24Z
dc.date.issued2022-01-28
dc.identifier.bibliographicCitationEncuentro: revista de investigación e innovación en la clase de idiomas, 2022, n. 30, p. 61-79. ISSN 1989-0796es_ES
dc.identifier.issn1989-0796
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10017/50593
dc.description.abstractThe present study analyzes some possible applications of Dynamic Systems Theory to the context of English as a Foreign Language in High school students of Madrid. Following this theory, tenets such as implicit teaching, real language, and crossmodal input have been applied to the teaching of one group of 1st of Compulsory Secondary Education students for a two-week training period followed by two more weeks of treatment. The results show that students in the experimental group obtained higher academic results in a given unit of the course in comparison with students who simply followed the traditional teaching methodology. This little study thus calls for further research on more innovative teaching methods based on the dynamic nature of foreign language acquisition.en
dc.description.abstractEste estudio analiza algunas de las posibles aplicaciones de la Teoría de Sistemas Dinámicos a una asignatura de inglés como lengua extranjera en un instituto de Madrid. Siguiendo los postulados de esta filosofía, se ha aplicado la enseñanza implícita, el material auténtico y el input multimodal a la docencia de dicha asignatura a un grupo de estudiantes de 1º de la ESO durante un periodo de entrenamiento en esta metodología durante 8 sesiones seguidas de dos semanas más de tratamiento. Los resultados muestran que los estudiantes en el grupo experimental obtuvieron mejores resultados académicos en el examen de una unidad del temario en comparación con otro grupo de estudiantes del mismo curso y del mismo centro escolar que seguían el enfoque tradicional de enseñanza. De este modo, este pequeño estudio invita a más investigaciones de innovación didáctica basados en la naturaleza dinámica de la adquisición de una lengua extranjera.es_ES
dc.format.mimetypeapplication/pdfen
dc.language.isoengen
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacionalen
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en
dc.subjectDynamic Systems Theoryen
dc.subjectChaos/Complexity Theoryen
dc.subjectSecondary Educationen
dc.subjectEnglish as a foreign languageen
dc.subjectLanguage learning theoriesen
dc.subjectTeoría de sistemas dinámicoses_ES
dc.subjectTeoría del caos o complejidades_ES
dc.subjectEducación secundariaes_ES
dc.subjectInglés como lengua extranjeraes_ES
dc.subjectTeorías de aprendizaje de lenguases_ES
dc.titleDynamic systems theory applied to efl: the case of non-bilingual sections of 1st of compulsory secondary education students in a high school in Madriden
dc.title.alternativeLa teoría de sistemas dinámicos aplicada a la enseñanza del inglés como lengua extranjera: el caso de secciones no bilingües de eso en un instituto de Madrides_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen
dc.identifier.publicationlastpage79
dc.identifier.publicationfirstpage61


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
Este ítem está sujeto a una licencia Creative Commons.