Show simple item record

dc.contributor.authorGriffiths, Matthew
dc.date.accessioned2021-11-16T18:53:48Z
dc.date.available2021-11-16T18:53:48Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.bibliographicCitationEcozon@: European Journal of Literature, Culture and Environment, v. 12, n. 2 (2021), pp. 18-33en
dc.identifier.issn2171-9594
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10017/49957
dc.description.abstractTo scrutinize georgic’s position between progress and tradition, this article will focus on the way those forces become legible in poems composed between the end of the First and Second World Wars. I will examine Vita Sackville-West’s long georgics “The Land” (1926) and The Garden (1946) to argue that they indicate the scope of what is possible in the genre given the challenges of both modernity and modernism. Her poems demonstrate that, in seeking to navigate the changing material and cultural landscapes, the labour of maintaining an imaginative tradition can be both productive and problematic. The article will assess the way Sackville-West positions herself as a writer in relation to the figures of the agricultural labourer and gardener and to the classical tradition, as well as her claims about the language in which georgic can and should be written. Each poem will also be compared to the poetry and criticism of her modernist contemporary T.S. Eliot, with particular reference to “The Waste Land, Four Quartets” and his essay “Tradition and the Individual Talent.” Engaged in a struggle on both agricultural and cultural fronts, “The Land” and “The Garden” are prone to inconsistency and, even by their own standards, failure. But in these failures as well as their successes both poems are committed to finding a way of writing human engagement with the land and literature. As such, they can be instructively read in the present moment to prompt questions about the way we engage with land and language in the Anthropocene, negotiating between competing modes of writing and more broadly between natural and human agency.en
dc.description.abstractPara examinar la posición geórgica entre el progreso y la tradición, este artículo se centrará en cómo esas fuerzas se hacen legibles en poemas compuestos entre el final de la Primera y la Segunda Guerra Mundial. Examinaré los largos geórgicos de Vita Sackville-West, “The Land” (1926) y “The Garden” (1946) para argumentar su lugar en el género ante los desafíos, tanto de la modernidad como del modernismo. Sus poemas demuestran que, al navegar por un paisaje cambiante, tanto material como cultural, la labor de mantener una tradición imaginativa es a la vez productiva y problemática. El artículo evaluará cómo Sackville-West se posiciona como escritora en relación con las figuras del trabajador agrícola y el jardinero y con la tradición clásica, así como sus declaraciones sobre el lenguaje en el que el geórgico puede y debe escribirse. Cada poema se comparará también con la poesía y la crítica de su contemporáneo modernista T.S. Eliot, con especial referencia a “The Waste Land, Four Quartets” y su ensayo “Tradition and the Individual Talent”. Comprometidos en un doble frente, agrícola y cultural, “The Land” and “The Garden” tienden a la inconsistencia e, incluso para sus propios estándares, al fracaso. Pero tanto en estos fracasos como en sus éxitos, ambos poemas se comprometen a encontrar una forma de escribir el compromiso humano con la tierra y la literatura. Como tales, pueden leerse de manera instructiva en el momento presente para plantear preguntas sobre cómo nos relacionamos con la tierra y el lenguaje en el Antropoceno, negociando entre modos de escritura que compiten entre sí y, más ampliamente, entre la agencialidad natural y la humana.es_ES
dc.format.mimetypeapplication/pdfen
dc.language.isoengen
dc.publisherUniversidad de Alcaláes_ES
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectSackville-Westen
dc.subjectTraditionen
dc.subjectLabouren
dc.subjectT.S. Elioten
dc.subjectModernismen
dc.subjectTradiciónes_ES
dc.subjectTrabajoes_ES
dc.subjectModernismoes_ES
dc.titleReclaiming "The Land", restoring "The Garden"? Georgic in the modernist moment and beyonden
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen
dc.subject.ecienciaLiteraturaes_ES
dc.subject.ecienciaLiteratureen
dc.subject.ecienciaMedio ambientees_ES
dc.subject.ecienciaEnvironmental scienceen
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.37536/ecozona.2021.12.2.4210
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen
dc.identifier.publicationtitleEcozon@: European Journal of Literature, Culture and Environment = Revista Europea de Cultura, Literatura y Medioambiente
dc.identifier.publicationvolume12
dc.identifier.publicationlastpage33
dc.identifier.publicationissue2
dc.identifier.publicationfirstpage18


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
Este ítem está sujeto a una licencia Creative Commons.