View Item 
  •   e_Buah Home
  • INVESTIGACIÓN
  • DEPARTAMENTOS
  • Ciencias de la Educación
  • CIEEDU - Artículos
  • View Item
  • INVESTIGACIÓN
  • DEPARTAMENTOS
  • Ciencias de la Educación
  • CIEEDU - Artículos
  • View Item
  • Biblioteca
    • English
    • español
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

La formación del profesorado universitario: análisis y evaluación de una experiencia

Show full item record
RefworksUtilizar EndNote Import
Authors
Margalef García, Leonor
Identifiers
Permanent link (URI): http://hdl.handle.net/10017/484
Publisher
Instituto de Evaluación, Ministerio de Educación y Ciencia
Date
2005-08
Affiliation
Universidad de Alcalá. Departamento de Ciencias de la Educación. Unidad docente Didáctica
Bibliographic citation
Revista de Educación, Vol . 337
Keywords
Desarrollo Profesional
Didáctica universitaria
Formación del profesorado universitario
Espacio Europeo de Educación Superior
University teacher training
Higher Education
Document type
info:eu-repo/semantics/article
Access rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
Share
 
Abstract
El artículo presenta una experiencia concreta de formación del profesorado universitario ante los nuevos desafíos de la integración de la educación superior en el espacio europeo. En la primera parte, se desarrolla el «Programa de Formación Inicial del Profesorado Universitario» de la Universidad de Alcalá analizando las finalidades y principios básicos en los que se sustenta esta propuesta formativa. A continuación, se detallan las líneas de acción y las características principales que permiten llevar a la práctica los principios de procedimiento. Finalmente se comparten los resultados de esta experiencia, tanto sus contribuciones y aportaciones, como las dificultades y limitaciones sobre las que podemos continuar aprendiendo.
 
The article presents a specific university teacher training experience related to the new challenges of the Higher Education integration into the European Area. First, the «Programme for the Initial Training of University Teachers», from the University of Alcalá, is explained through the analysis of the aims and basic principles on which this training provision is based. Secondly, the lines of action and the main features that allow for the practising of the procedure principles are described in detail. Finally, the outcomes of this experience are shared, whether they refer to the contributions or to the difficulties and limitations from which it is still possible to learn.
 
Files in this item
FilesSizeFormat
View
articulo-leonor-pdf-reveducaci ...430.6KbPDF
FilesSizeFormat
View
articulo-leonor-pdf-reveducaci ...430.6KbPDF
Collections
  • CIEEDU - Artículos [63]

Contact Us | Send Feedback | About DSpace
¡CSS Válido!@mire NV
¡CSS Válido!@mire NV
 

 

Browse

All of e_BuahCommunities y CollectionsIssue DateAuthorsTitlesSubjectsIn this CollectionIssue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

My e_BuahCreate account

Help

What is e-Buah?Guide e_BuahDeposit documentsFAQContact us

Statistics

View Usage Statistics

Information

Open Science. Open accessOpen access PolicyPublishing permissionsCopyrightResearch datae-cienciaDatos RepositoryPlan de Gestión de Datos

Los contenidos se difunden en


Contact Us | Send Feedback | About DSpace
¡CSS Válido!@mire NV
¡CSS Válido!@mire NV