Empathy in PSI: Where we stand and where to go from here
Identifiers
Permanent link (URI): http://hdl.handle.net/10017/48194DOI: https://doi.org/10.37536/FITISPos-IJ.2021.8.1.298
ISSN: 2341-3778
Publisher
FITISPos-UAH Research Group
Date
2021Bibliographic citation
FITISPos International Journal, 2021, v. 8, p. 17-27
Keywords
Communicative situations
Emotions
Empathy
PSIT
Systematic review
Emociones
Empatía
Revisión sistemática
Situación comunicativa
TISP
Document type
info:eu-repo/semantics/article
Version
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Rights
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
Access rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
Abstract
The influence of emotions is very significant in PSIT, since these professionals usually find themselves interpreting in communicative situations in which the people that they provide a service to suffer some kind of emotional distress. This can be particularly challenging for interpreters, since many codes of conduct on the ethics of the profession highlight neutrality as one of the main features that they must respect. In the case of empathy, a value expected to be offered by public workers, many studies have highlighted the importance it has to improve interactions. However, this topic has not been developed in depth in many research studies up to date. Therefore, the aim of this article is to conduct a systematic review of the studies published in the field of PSIT with relation to empathy and how it affects the profession. We will limit the review to studies published from 2000 to 2020. In the conclusions we will reflect on the importance of conducting this kind of studies to review current research needs and establish future directions. La influencia de las emociones es muy significativa en la TISP, ya que estos profesionales suelen encontrarse interpretando en situaciones comunicativas en las que las personas a las que prestan un servicio sufren algún tipo de estrés emocional. Esto puede ser problemático para los intérpretes, ya que los códigos éticos de la profesión destacan la neutralidad como una de las principales características que deben respetar. En el caso de la empatía, valor que se espera que ofrezcan los trabajadores públicos, numerosos estudios han destacado la importancia que tiene para mejorar las interacciones. Sin embargo, este tema no ha sido desarrollado en profundidad en los estudios de investigación publicados hasta la fecha. Por tanto, el objetivo de este artículo es llevar a cabo una revisión sistemática de los estudios publicados en el campo de la TISP en relación con la empatía y cómo afecta a la profesión. Limitaremos la revisión a los estudios publicados entre 2000 y 2020. En las conclusiones reflexionaremos sobre la importancia de realizar este tipo de estudios para revisar las necesidades de investigación actuales y establecer direcciones futuras.
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