Show simple item record

dc.contributor.authorTurner-Hill, Bärbel
dc.contributor.authorLudwig, Christian
dc.contributor.authorBöttge, Lena
dc.date.accessioned2021-05-11T17:18:22Z
dc.date.available2021-05-11T17:18:22Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.bibliographicCitationEcozon@: European Journal of Literature, Culture and Environment, v. 12, n. 1 (2021), pp. 83-106
dc.identifier.issn2171-9594
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10017/47844
dc.description.abstractSchool gardens as settings for learning outside the classroom are becoming increasingly popular. They allow students to learn in an authentic way as they engage in a variety of activities and materials. More importantly, they also represent a powerful place and tool for environmental education as students are not only exposed to nature but also gain positive environmental experiences. This paper examines school gardens as a place for both enhancing students’ English language competences and fostering critical environmental literacy. The first section of the paper focuses on garden-based education as a type of learning outside the classroom. The ensuing section then provides a brief discussion of school gardens as learning spaces across the curriculum, arguing that school gardens are far more than places for learning about nutrition and healthy living. Following this, the next section then argues for using school gardens also for learning English as a foreign language. Here Gardner’s multiple intelligences model serves to illustrate the potential of school gardens for differentiated instruction regarding content, processes, and products in today’s increasingly diverse learning groups. The main part of the paper then concentrates on garden-based education in the context of EFL teacher training. At the University of Education Karlsruhe (Germany) students have the opportunity to attend a school garden-based seminar which allows them to experience first hand the benefits of learning English as a foreign language in the school garden. The paper concludes by taking a glimpse into the future of school garden learning by reporting on the authors’ experiences with using technology in the context of garden-based education.en
dc.description.abstractLos huertos escolares como escenario para el aprendizaje fuera del aula son cada vez más populares. Permiten que los estudiantes aprendan de una manera auténtica mientras participan en actividades que implican una variedad de actividades y materiales. De forma más relevante, estos también representan un lugar y una herramienta poderosa para la educación ambiental, ya que los estudiantes no sólo están expuestos a la naturaleza, sino que también recogen experiencias en la naturaleza, lo que les permite obtener experiencias ambientales positivas. En este documento se examinan los huertos escolares como un lugar para mejorar las competencias de los estudiantes en el idioma inglés y fomentar una alfabetización ambiental crítica. La primera sección del documento se centra en la educación basada en los jardines como un tipo de aprendizaje fuera del aula. A continuación, se ofrece un breve análisis de los huertos escolares como espacios de aprendizaje en todo el programa de estudios, argumentando que los huertos escolares son mucho más que lugares para aprender sobre nutrición y vida saludable. A continuación, en la siguiente sección se argumenta que los huertos escolares también sirven para aprender inglés como lengua extranjera. Aquí el modelo de inteligencias múltiples de Gardner sirve para ilustrar el potencial de los huertos escolares para la instrucción diferenciada en cuanto a contenido, procesos y productos en los grupos de aprendizaje cada vez más diversos de hoy en día. La parte principal del trabajo se centra entonces en la educación basada en los huertos en el contexto de la formación de profesores de EFL. En la Universidad de Educación de Karlsruhe (Alemania), los estudiantes tienen la oportunidad de asistir a un seminario sobre huertos escolares que les permite experimentar de primera mano las ventajas de aprender inglés como lengua extranjera en este espacio. La contribución concluye echando un vistazo al futuro del aprendizaje en los huertos escolares, informando sobre las experiencias de los autores en el uso de la tecnología en el contexto de la educación basada en los huertos.es_ES
dc.format.mimetypeapplication/pdfen
dc.language.isoengen
dc.publisherUniversidad de Alcaláes_ES
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectGarden-based educationen
dc.subjectSchool gardensen
dc.subjectCritical environmental literacyen
dc.subjectEducación basada en la jardineríaes_ES
dc.subjectHuertos escolareses_ES
dc.subjectConocimiento ambiental críticoes_ES
dc.titleTeaching in the garden: school gardens as a space for environmental and English learningen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen
dc.subject.ecienciaLiteraturaes_ES
dc.subject.ecienciaLiteratureen
dc.subject.ecienciaMedio ambientees_ES
dc.subject.ecienciaEnvironmental scienceen
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.37536/ECOZONA.2021.12.1.4007
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen
dc.identifier.publicationtitleEuropean Journal of Literature, Culture and Environment = Revista Europea de Cultura, Literatura y Medioambiente
dc.identifier.publicationvolume12
dc.identifier.publicationlastpage106
dc.identifier.publicationissue1
dc.identifier.publicationfirstpage83


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
Este ítem está sujeto a una licencia Creative Commons.