Revisión de ABC mouse: implicaciones para educación bilingüe
Publisher
Servicio de Publicaciones de la Universidad de Alcalá
Date
2021Bibliographic citation
Encuentro: revista de investigación e innovación en la clase de idiomas, 2021, n. 29, p. 120-125. ISSN 1989-0796
Keywords
Plataforma digital
Contenido curricular
Educación bilingüe
Digital platform
Curricular content
Bilingual education
Document type
info:eu-repo/semantics/article
Version
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Rights
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
Access rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
Abstract
Este artículo presenta una revisión de ABCmouse.com diseñada por Age of Learning, Inc. La revisión analiza dos
aspectos principales del programa digital: primero, proporciona una descripción de esta plataforma y segundo,
sugerencias para su uso en Programas educativos bilingües especialmente en España y América Latina. La revisión
concluye que hay un número significativo de razones para apoyar su uso en ese contexto, así como para el
aprendizaje general de los contenidos curriculares This article presents a review of the ABCmouse.com designed by Age of Learning, Inc. The review looks at two
main aspects of the digital program: first, it gives a description of this platform and second, it gives suggestions
for its use in bilingual education programs especially in Spain and Latin America. The revisions concludes that
there is a significant number of reasons to support its use in that context as well as for general learning of curricular
contents.
Files in this item
Files | Size | Format |
|
---|---|---|---|
revision_garcia_encuentro_2021 ... | 697.1Kb |
|
Files | Size | Format |
|
---|---|---|---|
revision_garcia_encuentro_2021 ... | 697.1Kb |
|