Un madrileño en la revista Bauhaus. Los carteles de Gecé
Authors
Hervás y Heras, JoseniaIdentifiers
Permanent link (URI): http://hdl.handle.net/10017/46689DOI: 10.3989/aearte.2021.05
ISSN: 0004-0428
Date
2021-02-15Bibliographic citation
Archivo Español de Arte, 2021, v. 94, n. 373, p. 69-84
Keywords
Movimiento Moderno
Madrid
Giménez Caballero
Carteles literarios
Bauhaus
Modern Movement
Madrid
Giménez Caballero
Literary posters
Bauhaus
Document type
info:eu-repo/semantics/article
Version
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Rights
Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)
(c) CSIC, 2021
Access rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
Abstract
A finales de los años veinte, Ernesto Giménez Caballero se convirtió en un aglutinador de todos los movimientos vanguardistas a través de su revista La Gaceta literaria, su Cine-club, su tienda La Galería y sus propias creaciones. Su afán de conocimiento y protagonismo, le impulsaron a viajar y contactar con personas e instituciones europeas que lide-raban el arte y arquitectura del Movimiento Moderno, llegando a escribir en la revista editada por la escuela Bauhaus. Su adhesión a la ideología fascista en los años treinta le derivó a renegar e incluso ocultar vivencias pasadas. In the late twenties, Ernesto Giménez Caballero became a binder of all avant-garde movements through his magazi-ne La Gaceta Literaria, his Cinema-club, his shop La Galería and his own creations. His eagerness for knowledge and prominence prompted him to travel and contact leading European people and institutions in terms of art and architecture of the Modern Movement, and he even wrote in the magazine published by the Bauhaus school. His adherence to fascist ideology in the 1930s led him to disown and even hide past experiences.
Files in this item
Files | Size | Format |
|
---|---|---|---|
madrileno_hervas_AEA_2018.pdf | 640.5Kb |
![]() |
Files | Size | Format |
|
---|---|---|---|
madrileno_hervas_AEA_2018.pdf | 640.5Kb |
![]() |
Collections
- ARQUITEC - Artículos [161]