Cloud Computing: gestión de eventos, incidencias y problemas
Authors
Benítez Abad, JorgeDirector
Ciria Cosculluela, José CarlosDate
2020Affiliation
Universidad de AlcaláKeywords
Cloud computing
Evento
Incidencia
Problema
Alerta
ITIL
Document type
info:eu-repo/semantics/masterThesis
Version
info:eu-repo/semantics/acceptedVersion
Rights
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
Access rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
Abstract
La gestión de los eventos, de las incidencias y de los problemas resulta esencial a la hora de asegurar el correcto mantenimiento de los sistemas informáticos y la continuidad de la actividad laboral en los ámbitos públicos y privados. Los avances en tecnología y la aparición de nuevos sistemas, como la computación en la nube, suponen un trabajo de revisión y mejora permanente de los procedimientos que afectan a estas gestiones.
El presente trabajo se encuadra dentro de esta tarea y plantea una serie de procedimientos, basados en ITIL, para la mejora de estas gestiones en entornos Cloud. The management of events, incidents and problems is essential to ensure the availability, capacity and performance, security and continuity of information systems supporting any type of organization.
Disruptive technologies, methodologies and models such as Cloud computingspur the need of continuous improvement of, among others, processes and procedures.
The present work is set withing this framework. We propose a serial of ITIL-inspirated processes to be applied in Cloud environments.
Files in this item
Files | Size | Format |
|
---|---|---|---|
TFM_Benitez_Abad_2020.pdf | 2.042Mb |
![]() |
Files | Size | Format |
|
---|---|---|---|
TFM_Benitez_Abad_2020.pdf | 2.042Mb |
![]() |