Show simple item record

dc.contributor.advisorUrsachi , Irina
dc.contributor.authorLucas Rojo, Sergio
dc.date.accessioned2020-09-08T12:44:28Z
dc.date.available2020-09-08T12:44:28Z
dc.date.issued2020-07
dc.identifier.bibliographicCitationLucas Rojo, Sergio. Linguistic and cultural changes throughout the history of the Eurovision Song Contest. Trabajo Fin de Grado. Grado en Lenguas Modernas y Traducción. Universidad de Alcalá, Facultad de Filosofía y Letras, julio 2020es_ES
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10017/44308
dc.description69 p.: il. col.es_ES
dc.descriptionBibliografía: p. 55-67es_ES
dc.description.abstractThis paper aims to clarify some of the linguistic problems that have arisen in recent years at the Eurovision Song Contest, one of the most important music events in the world. Through an exhaustive bibliographic review and the individual analysis of a large number of entries, it is concluded that linguistic diversity, an identifying feature of the show in the past, has been reduced by establishing a rule that does not oblige artists to sing in the language of the country they represent. English has taken over the reins of this annual competition, although there is still room for the traditional and the ethnic. The research that has been carried out is intended to serve as a reference for all Eurovision followers who wish to expand their knowledge. It also attempts to clarify concepts such as “linguistic diversity”, “identity” and “culture”, which can be extrapolated to other fields of knowledge. It must be noted that not only have linguistic issues been dealt with, but there are references to all the factors involved in the contest. However, it is those phenomena related to languages that form the backbone of the work.en
dc.description.abstractEste trabajo responde a la necesidad de aclarar algunos problemas lingüísticos que han surgido en los últimos años en el Festival de Eurovisión, uno de los eventos musicales más importantes del mundo. Mediante una exhaustiva revisión bibliográfica y el análisis individual de un gran número de candidaturas, se extrae la conclusión de que la diversidad lingüística, un rasgo identificativo del certamen antaño, se ha reducido con el establecimiento de una norma que no obliga a los artistas a cantar en el idioma del país al que representan. El inglés ha tomado las riendas de esta competición anual, aunque sigue habiendo espacio para lo tradicional y lo étnico. La investigación que se ha llevado a cabo tiene el objetivo de servir como referencia a todos los seguidores de este certamen que desean expandir su conocimiento. Igualmente, pretende aclarar algunos conceptos como “diversidad lingüística”, “identidad” y “cultura”, que se pueden extrapolar a otros campos del conocimiento. Conviene destacar que no solo se han tratado temas lingüísticos, sino que hay referencias a todos los factores que intervienen en el festival, pero son aquellos fenómenos relacionados con los idiomas los que marcan el hilo conductor del trabajo.es_ES
dc.format.mimetypeapplication/pdfen
dc.language.isoengen
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectEurovision Song Contesten
dc.subjectlanguagesen
dc.subjectcultureen
dc.subjectidentityen
dc.subjectEuropeen
dc.subjectmusicen
dc.subjectFestival de la Canción de Eurovisiónes_ES
dc.subjectlenguases_ES
dc.subjectculturaes_ES
dc.subjectidentidades_ES
dc.subjectEuropaes_ES
dc.subjectmúsicaes_ES
dc.titleLinguistic and cultural changes throughout the history of the Eurovision Song Contestes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_ES
dc.subject.ecienciaFilologíaes_ES
dc.subject.ecienciaPhilologyen
dc.contributor.affiliationUniversidad de Alcalá. Facultad de Filosofía y Letrases_ES
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/acceptedVersionen
dc.description.degreeGrado en Lenguas Modernas y Traducciónes_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
Este ítem está sujeto a una licencia Creative Commons.