Show simple item record

dc.contributor.authorFernández Cózar, María
dc.contributor.authorAnguita Acero, Juana Mª
dc.contributor.authorSánchez-Verdejo Pérez, Francisco Javier
dc.date.accessioned2020-04-21T14:35:04Z
dc.date.available2020-04-21T14:35:04Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.bibliographicCitationEncuentro: revista de investigación e innovación en la clase de idiomas, 2020, n. 28, p. 33-48. ISSN 1989-0796es_ES
dc.identifier.issn1989-0796
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10017/42191
dc.description.abstractSpain, following the recommendations of the Common European Framework of Reference for Languages (CEFR, 2011), is undergoing a quick English-learning process in order to qualify the population as citizens of the world. The mastering of speaking skills in English is crucial to ease personal, social, political, professional and economic relationships. For this reason, the objectives of this paper are: analysing the current regional and national legislation regarding foreign language communication; understanding how relevant it is for the Andalusian population to speak fluently in English, given the magnitude of the international tourism industry in Andalusia and the current European socio-educational context; as well as knowing if Andalusian Secondary Education students are aware of this situation, and how comfortable they feel with their current oral-skills in English nowadays.en
dc.description.abstractEspaña, siguiendo las recomendaciones del Marco Común Europeo de Referencia para las Lenguas (MCER, 2011), se encuentra inmersa en un rápido proceso de aprendizaje del inglés que permita a sus gentes convertirse en ciudadanos del mundo. El dominio del componente oral de esta lengua es fundamental para facilitar las relaciones sociales, laborales, políticas o económicas. Por ello, esta investigación establece los siguientes objetivos: analizar la legislación estatal y autonómica vigente con respecto a la comunicación en lenguas extranjeras; entender hasta qué punto es relevante para la población andaluza el hecho de poder hablar con fluidez en lengua inglesa dada la envergadura del turismo internacional en Andalucía y el contexto socioeducativo europeo actual; tratar de averiguar si los estudiantes de Educación Secundaria andaluces son conscientes de esta situación, y conocer cómo de cómodos se sienten hoy día con la práctica de la destreza oral o speaking en lengua inglesa.es_ES
dc.format.mimetypeapplication/pdfen
dc.language.isoengen
dc.publisherServicio de Publicaciones de la Universidad de Alcaláes_ES
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectEnglish learning processen
dc.subjectForeign language communicationen
dc.subjectTourismen
dc.subjectSocio-educational contexten
dc.subjectSpeakingen
dc.subjectProceso de aprendizaje del ingléses_ES
dc.subjectComunicación en lenguas extranjerases_ES
dc.subjectTurismoes_ES
dc.subjectContexto socioeducativoes_ES
dc.titleThe challenge of the skill of speaking in monolingual secondary education centres of Andalusiaen
dc.title.alternativeEl reto de la destreza del speaking en centros de educación secundaria monolingües de Andalucíaes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen
dc.subject.ecienciaFilologíaes_ES
dc.subject.ecienciaPhilologyen
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionen
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.identifier.publicationlastpage48
dc.identifier.publicationissue28
dc.identifier.publicationfirstpage33


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
Este ítem está sujeto a una licencia Creative Commons.