Show simple item record

dc.contributor.authorGunes, Sevim
dc.date.accessioned2020-04-21T14:58:56Z
dc.date.available2020-04-21T14:58:56Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.bibliographicCitationEncuentro: revista de investigación e innovación en la clase de idiomas, 2020, n. 28, p. 71-83. ISSN 1989-0796es_ES
dc.identifier.issn1989-0796
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10017/42177
dc.description.abstractThis study aims to clarify the perceptions of English teachers who work in private schools or state schools about the English lessons in the current education system. By using a questionnaire, data was collected from 35 English teachers; 16 of them were state school English teachers and 19 of them were working at different private schools. Data derived from the participants were analyzed by using SPSS. In the light of the results, the perceptions of the English teachers were presented in relation to the items placed in the questionnaire and the results were explained by comparing the perceptions of state and private school teachers. The results showed that the English teachers working in private schools have more positive perceptions than the English teachers working in state schools about the English lessons taught in the current education system.en
dc.description.abstractEste estudio tiene como objetivo aclarar las percepciones de los profesores de inglés que trabajan en escuelas privadas o escuelas públicas sobre las clases de inglés en el sistema educativo actual. Mediante el uso de un cuestionario, se recopilaron datos de 35 profesores de inglés; 16 de ellos eran profesores de inglés de escuelas estatales y 19 de ellos trabajaban en diferentes escuelas privadas. Los datos derivados de los participantes se analizaron mediante SPSS. A la luz de los resultados, se presentaron las percepciones de los profesores de inglés en relación con los ítems colocados en el cuestionario y los resultados se explicaron comparando las percepciones de los profesores de escuelas públicas y privadas. Los resultados han mostrado que los profesores de inglés que trabajan en escuelas privadas tienen percepciones más positivas sobre las clases de inglés en el sistema educativo actual que los profesores que trabajan en las escuelas públicas.es_ES
dc.format.mimetypeapplication/pdfen
dc.language.isoengen
dc.publisherServicio de Publicaciones de la Universidad de Alcaláes_ES
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectForeign languageen
dc.subjectEducation policyen
dc.subjectHistoryen
dc.subjectLengua extranjeraes_ES
dc.subjectPolítica educativaes_ES
dc.subjectHistoriaes_ES
dc.titleThe perceptions of English teachers about the English lessons in the current education system of Turkeyen
dc.title.alternativeLas percepciones de los profesores de inglés sobre las clases de inglés en el sistema educativo actual de Turquíaes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen
dc.subject.ecienciaFilologíaes_ES
dc.subject.ecienciaPhilologyen
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionen
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen
dc.identifier.publicationlastpage83
dc.identifier.publicationissue28
dc.identifier.publicationfirstpage71


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
Este ítem está sujeto a una licencia Creative Commons.