Parents' perspectives on the bilingual program in the region of Madrid
Authors
Chaieberras, ZahraPublisher
Universidad de Alcalá. Escuela Universitaria Cardenal Cisneros
Date
2019Bibliographic citation
Pulso, 2019, n.42, ISSN 1577-0338, pp. 73-105
Keywords
CLIL
Madrid region
Data analysis
Parent perspectives
Results
AICLE
Región de Madrid
Análisis de datos
Perspectivas parentales
Resultado
Document type
info:eu-repo/semantics/article
Version
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Rights
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
Access rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
Abstract
This article attempts to identify parent perspectives
on Content and Language Integrated Learning in
Madrid. It presents an empirical study that was carried out in Compulsory Secondary Education in
the region of Madrid. The study seeks to identify
the perceptions of parents as regards the bilingual
project and their children’s achievements learning
a second language. The data are obtained from a
qualitative and quantitative questionnaire to examine: students’ use, competence and development
of English in class; methodology; materials and
resources; evaluation; training and information;
mobility; and finally, improvement and motivation
towards learning English. Statistical techniques are
also included to show if there are statically significant differences concerning the parental variables Este artículo intenta identificar las perspectivas
de los padres sobre el Aprendizaje Integrado de
Contenidos y Lenguas Extranjeras en Madrid.
Presenta un estudio empírico que se realizó en
Educación Secundaria Obligatoria en la región de
Madrid. El estudio pretende identificar las creencias de los padres sobre el proyecto bilingüe y
los logros de sus hijos aprendiendo un segundo
idioma. Los datos se obtienen a partir de un
cuestionario cualitativo y cuantitativo para examinar: uso, competencia y desarrollo del inglés de
los alumnos en clase; metodología; materiales y
recursos; evaluación; formación e información;
movilidad; y finalmente mejora y motivación para
aprender inglés. Se emplean técnicas estadísticas para medir los variables y demostrar el nivel
de satisfacción de los padres.
Files in this item
Files | Size | Format |
|
---|---|---|---|
parents_chaieberras_PULSO_2019.pdf | 757.7Kb |
|
Files | Size | Format |
|
---|---|---|---|
parents_chaieberras_PULSO_2019.pdf | 757.7Kb |
|