Equal access to health information: evaluating the use of a multilingual website in face-to-face consultations
Publisher
FITISPos-UAH Research Group
Date
2019Bibliographic citation
FITISPos International Journal, 2019, v. 6, p. 78-90
Keywords
Language support
Multilingual website
Sexual and reproductive health consultations
Apoyo lingüístico
Sitio web multilingüe
Consultas de salud sexual y reproductiva
Document type
info:eu-repo/semantics/article
Version
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Rights
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
Access rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
Abstract
In a 21st century superdiverse world, public service providers increasingly resort to
technologies facilitating face-to-face consultations. In this paper, we evaluate the use and efficiency
of a multilingual website in 11 video-recorded consultations of HIV/STI counselling. We address
three central research questions: (i) How is the multilingual website embedded (or not) in the
consultations? (ii) For what particular communicative purposes? (iii) How are the interactional
routines shaped by the use of the multilingual website? The results show that the website is most
efficient in consultations characterized by high levels of institution-specific arrangements of talk
enabling varying tasks, e.g. announcing the taking of a HIV test, asking the patient’s consent for
taking a HIV test, exploring sexual risk behaviours and infections, empowering the patient in the
search for reliable information on sexual health related topics. En un contexto de superdiversidad, los proveedores de servicios públicos recurren cada
vez más a tecnologías para facilitar los encuentros multilingües. En este artículo evaluamos el uso y
la eficiencia de un sitio web mediante el análisis de 11 consultas sobre VIH/ETS. Abordamos tres
preguntas de investigación: (i) ¿Cómo se incluye (o no) el sitio web multilingüe en las consultas?
(ii) ¿Con qué fines comunicativos? (iii) ¿Qué efectos tiene el sitio web en las rutinas de interacción?
Los resultados muestran que el sitio web es más eficiente en consultas con organizaciones
conversacionales específicas y propias de la institución. Así, el sitio facilita comunicar la realización
de una prueba VIH, solicitar el consentimiento del paciente para realizarla, explorar conductas
sexuales de riesgo, y capacitar al paciente en la búsqueda de información fiable sobre temas
relacionados con la salud sexual.
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