Videojuegos para usuarios con discapacidad visual: creación con LibGDX de un RPG accesible
Authors
Cobos Maestre, MarioDate
2019Keywords
Accesibilidad
Videojuegos
RPG
LibGDX
Dungeon Crawler
Document type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
Version
info:eu-repo/semantics/acceptedVersion
Rights
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
Access rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
Abstract
El proyecto consiste en un estudio de la accesibilidad y el estado de la herramienta LibGDX para dilucidar
y, posteriormente, aplicar técnicas específicas orientadas a un perfil de diversidad funcional visual. Para
ello, se ha desarrollado un prototipo de videojuego Dungeon Crawler de corte clásico, sobre el que se han
aplicado técnicas para suplementar la información disponible de forma visual mediante el uso de sonidos,
y compatibilizar el resultado con lectores de pantalla This project consists, first, of the study of the state of the art in accessibility, and the possibilities of
the LibGDX framework. This is done in order to, then, design and apply specific techniques, aimed at
visually impaired people. In order to achieve this goal, a prototype Dungeon Crawler game, fashioned
after old-school classics, has been developed. A number of techniques and ideas have been applied to it in
order to reinforce the information supplied via text using sounds and to make it compatible with several
screen reader applications.
Files in this item
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TFG_Cobos_Maestre_2019.pdf | 7.620Mb |
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