Realidad aumentada e IoT como sistema de información para usuarios y personal de hospitales
Authors
Vacas Blanco, Pedro JoséDirector
Miguel Jiménez, Juan ManuelDate
2019Keywords
Internet of Things (IoT)
Realidad aumentada
Hospitales
Sistemas de información
Computación en la nube
Document type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
Version
info:eu-repo/semantics/acceptedVersion
Rights
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
Access rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
Abstract
Ante la necesidad creciente de una gestión automatizada de la información, en cualquier ámbito, nace
el siguiente proyecto. Siendo originaria la idea de aplicar un simple sistema de Realidad Aumentada a
la información a clientes de un parque temático, evolucionó a la gestión de una estructura crítica como
pueden ser las urgencias de un hospital, con la idea de liberar tiempos de espera y facilitar la información
sobre el paciente a los familiares o conocidos sin necesidad de ocupar al personal del hospital.
Para conseguir este fin, se ha optado por la unión de tecnología basada en el Internet de las Cosas y
Realidad Aumentada, en un aplicativo listo para usarse en dispositivos móviles y con una disponibilidad
de 99,9 como debe ser en estos servicios, gracias al uso de otro de los avances de la última década como
es la computación en la nube. Por lo tanto, durante el desarrollo de este proyecto, encontraremos trabajo
que va desde el campo de OT, donde encontramos cableados, conexión de sensores, actuadores y otros,
hasta IT con programas de gestión y visualización de la información, como aplicativos para móvil. There is a growing need for automated information management in almost every field. and because of
it, this proyect comes alive. Started time ago, with the idea of develop a simple Augmented Reality
application, to give contextual information for customers in a theme park and evolving to an IoT proyect
with some Augmented Reality inside. The target? Manage critical infraestructures like the emergency
services of a hospital, making waiting time short and employees less asked about the users relatives, which
gives comfort to both, users (all avaiable information at their fingertips, include some information that
employees are unable to have) and employees (more time to work in the serious bussines, less distractions
and stops in the corridors).
For reaching this point, several technologies must join, from OT to IT, using wired connections to
electronical devices such as sensors, mini-computers, cameras and other software solutions like neural
networks for cameras, portable device applications, backends for serving the information. All of these,
with a 99,9 percent of uptime, required in all of the critical services, so cloud computing takes an important
placement here giving us the underlying infraestructure, a place where our code is safe to be running
without worries of downtimes or updates.
Files in this item
Files | Size | Format |
|
---|---|---|---|
TFG_Vacas_Blanco_2019.pdf | 4.032Mb |
![]() |
Files | Size | Format |
|
---|---|---|---|
TFG_Vacas_Blanco_2019.pdf | 4.032Mb |
![]() |