Aprendizaje basado en congresos. XII Congreso de Educación Médica en la Universidad de Alcalá
Publisher
Facultad de Medicina y Ciencias de la Salud, Universidad de Alcalá
Date
2019Bibliographic citation
Revista de Investigación y Educación en Ciencias de la Salud (RIECS), 2019, v. 4, n. 1, p. 40-51
Keywords
Universidad de Alcalá
Activismo
Docencia
Innovación
Competencias clínicas
Educación Médica
Grado en Medicina
Congreso
Estudiantes
University of Alcala
Activism
Teaching
Innovation
Clinic Competence
Medical Education
Medicine degree
Congress
Student
Document type
info:eu-repo/semantics/article
Version
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
Access rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
Abstract
El XII Congreso de Educación Médicaorganizado por el Consejo Estatal de Estudiantes de Medicina (CEEM)con sede en Universidad de Alcalá es el encuentro anual más importante para el estudiantado de Medicina a nivel nacional. Este evento pretendeampliarla formaciónen aspectos científicos y sociales de los futuros profesionales de la salud.En este estudio se analiza la utilidad y calidad del aprendizaje basado en congresosmediante dos encuestas enviadas al estudiantado de medicina antes y después del congreso. Para el análisis estadístico se utilizó un test de diferencias porcentuales. Nuestros resultados muestran la eficacia del Congreso como herramienta innovadora de aprendizaje en el Grado en Medicina. Por esto se considera adecuado seguir fomentando las actividades organizadas por los colectivos de estudiantes. The XII Congress of Medical Education organized by the State Council of Medical Students (CEEM) with headquarters at the University of Alcalá is the most important annual meeting for medical students nationwide. This event aims to expand the training in scientific and social aspects of future health professionals.In this study the usefulness and quality of learning based on congresses is analyzed through two surveys that were sent to the medical students before and after the congress. For the statistical analysis, we used a proportion comparison test.Our results show the effectiveness of the Congress as an innovative learning tool in the Degree in Medicine.For this reason,it is considered appropriate to keep promoting the activities organized by the student collectives.
Files in this item
Files | Size | Format |
|
---|---|---|---|
aprendizaje_estrada_RIECS 2019, ... | 841.0Kb |
![]() |
Files | Size | Format |
|
---|---|---|---|
aprendizaje_estrada_RIECS 2019, ... | 841.0Kb |
![]() |