Show simple item record

dc.contributor.authorTucker, Judith
dc.contributor.authorTarlo, Harriet
dc.date.accessioned2019-05-31T13:21:34Z
dc.date.available2019-05-31T13:21:34Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.bibliographicCitationEcozon@: European Journal of Literature, Culture and Environment, v. 10, n. 1 (2019), pp. 204-205en
dc.identifier.issn2171-9594
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10017/37857
dc.description.abstractWe have worked since 2013 on and with a contested coastal community on one of the U.K.'s last existing plotlands, the Humberston Fitties in North East Lincolnshire. Here, since between the wars, local people and visitors have erected their diverse dwellings, in order to enjoy the simple, restorative pleasures of seaside life. This painting and poems are from the series Night Fitties They explore the play of light and dark and the uncanny transformations of the chalets that take place after hours as well as notions of vulnerability, occupation and emptiness. The work considers, in the shadow of recent dramatic political changes, how notions of place and identity are constructed on domestic and larger scales, as reflected by the play on flags and other indications of Englishness. Our cross-disciplinary collaborative practice between poetry and visual art explores open, environmentally-aware engagements and methodologies with landscape and place. We investigate the relation of social, environmental and energy politics on micro and macro scales, looking out to land and sea and back to the community. We are interested in the effects of radical open form text and paintings presented innovatively together and how this challenges audiences' assumptions.en
dc.description.abstractHemos trabajado desde 2013 y con una disputada comunidad costera en uno de los últimos asentamientos temporales existentes en Reino Unido, los Humberston Fitties, al noreste de Lincolnshire. Aquí, desde el periodo de entreguerras, la gente local y los visitantes han erigido sus diversas moradas con el fin de disfrutar de los simples y vigorizantes placeres de la vida junto al mal. Esta pintura y poemas son de la serie "Night Fitties". Exploran el juego de luces y sombras y las insólitas transformaciones de los chalets que tienen lugar después de hora, así como nociones de vulnerabilidad, ocupación y vacío. El trabajo considera, a la sombra de los dramáticos cambios políticos recientes, cómo las nociones de lugar e identidad se construyen a escala doméstica y a mayor escala, tal y como refleja el juego con las banderas y otras indicaciones de lo que es ser inglés. Nuestra práctica colaborativa interdisciplinar entre poesía y arte visual explora compromisos y metodologías con el paisaje y el lugar que son abiertos y medioambientalmente conscientes. Investigamos las políticas energéticas, sociales y medioambientales a menor y mayor escala, volviendo la vista hacia la tierra y al mar y de vuelta a la comunidad. Nos interesan los efectos de presentar juntos e innovadoramente textos de forma abierta y pinturas, y cómo esto desafía las suposiciones de la audiencia.es_ES
dc.format.mimetypeapplication/pdfen
dc.language.isoengen
dc.publisherUniversidad de Alcaláes_ES
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.titleExcerpt from Night Fittiesen
dc.title.alternativeFragmento de Night Fittieses_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen
dc.subject.ecienciaLiteraturaes_ES
dc.subject.ecienciaLiteratureen
dc.subject.ecienciaMedio ambientees_ES
dc.subject.ecienciaEnvironmental scienceen
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen
dc.identifier.publicationtitleEcozon@: European journal of literature, culture and environmenten
dc.identifier.publicationvolume10
dc.identifier.publicationlastpage205
dc.identifier.publicationissue1
dc.identifier.publicationfirstpage204


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
Este ítem está sujeto a una licencia Creative Commons.