Escape rooms from a collaborative and interdisciplinary perspective
Authors
Dorado Escribano, GuadalupePublisher
Servicio de Publicaciones de la Universidad de Alcalá
Date
2018Bibliographic citation
Encuentro: revista de investigación e innovación en la clase de idiomas, 2018, n. 27, p. 22-37. ISSN 1989-0796
Keywords
Escape rooms
Second foreign language
Emotional aspect
Relationship among subjects
Competitiveness
Segunda lengua extranjera
Aspecto emocional
Relación entre distintas materias
Competitividad
Document type
info:eu-repo/semantics/article
Version
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Rights
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
Access rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
Abstract
Foreign language teaching should always be interwoven with new technologies and new advances that are proposed in the education world and they should include some of the current challenges that are not always obvious in classes. The three challenges that this paper aims to explore are the emotional aspect, the limited connexion among foreign language teaching and the rest of subjects and competitiveness among students. As a proposal to aim these objectives, we will propose for high school students “escape rooms” as they have been considered a powerful tool in education. However, the new element that we would like to incorporate in this educational experience is the creation of an “escape room” along with teachers from other subjects. The results showed students eager to participate and really focused on the fulfilment of each activity. They were able to revise different subjects while using English as the main language. La enseñanza de lenguas extranjeras debería estar siempre unida a las nuevas tecnologías y nuevos avances que se proponen en el mundo de la educación y deberían incluir algunos retos actuales que no siempre están presentes en las clases. Los tres retos que este artículo explora son el aspecto emocional, la escasa conexión de la enseñanza de lenguas extranjeras con otras asignaturas y la competitividad entre alumnos. Como propuesta para conseguir estos objetivos, proponemos para alumnos de instituto las “escape rooms” consideradas como herramienta poderosa en educación, incorporando como nuevo elemento su elaboración junto con los profesores que imparten otras materias. Los resultados mostraron estudiantes deseosos de participar y muy concentrados en cada actividad. Pudieron revisar distintas asignaturas al mismo tiempo que utilizaban como lengua principal el inglés.
Files in this item
Files | Size | Format |
|
---|---|---|---|
escape_dorado_encuentro_2018_N ... | 458.8Kb |
![]() |
Files | Size | Format |
|
---|---|---|---|
escape_dorado_encuentro_2018_N ... | 458.8Kb |
![]() |