Show simple item record

dc.contributor.authorMoreno Izquierdo, Luis
dc.contributor.authorEgorova, Galina
dc.contributor.authorPeretó Rovira, Alexandre
dc.contributor.authorMás Ferrando, Adrián
dc.date.accessioned2019-04-23T13:33:17Z
dc.date.available2019-04-23T13:33:17Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.bibliographicCitationInvestigaciones regionales = Journal of Regional Research, 2018, n. 42, p. 113-128
dc.identifier.issn2340-2717
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10017/37170
dc.description.abstractThe use of machine learning is becoming more and more frequent in companies’ search for competitiveness. Literature on the subject show us how in many cases artificial intelligence can help companies to improve their knowledge about users, optimize prices or guide buyers in their choices. To confirm that the application of artificial intelligence models allows companies to obtain specifically better price optimisation procedures than with other traditional models, we have studied more than 10,000 Airbnb properties in the three main cities in the Valencian Community (Valencia, Alicante and Castellón), noting that the estimation process using neural networks offers significantly more satisfactory results than the use of hedonic models.en
dc.description.abstractEl empleo del aprendizaje automático es cada vez más frecuente para explicar la competitividad de las empresas. La literatura nos muestra cómo la inteligencia artificial puede ayudar a empresas a mejorar su conocimiento de los usuarios, optimizar los precios o guiar a los compradores en su proceso de elección. Para confirmar que aplicando modelos de inteligencia artificial se permite obtener específicamente mejores procedimientos de optimización de precios respecto a otros modelos tradicionales, se estudian más 10.000 propiedades de Airbnb en las tres capitales de la Comunidad Valenciana (Valencia, Alicante y Castellón), observando que los resultados obtenidos con el modelo de redes neuronales artificiales son significativamente más satisfactorios que con el empleo de modelos hedónicos.es_ES
dc.format.mimetypeapplication/pdfen
dc.language.isoengen
dc.publisherAsociación Española de Ciencia Regional (AECR)es_ES
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectMachine learningen
dc.subjectAirbnben
dc.subjectTourismen
dc.subjectHedonic pricesen
dc.subjectAprendizaje automáticoes_ES
dc.subjectTurismoes_ES
dc.subjectPrecios hedónicoses_ES
dc.subjectRegión valencianaes_ES
dc.subjectValencian regionen
dc.titleExploring the use of artificial intelligence in price maximisation in the tourism sector: its application in the case of Airbnb in the Valencian Communityen
dc.title.alternativeExplorando el uso de la inteligencia artificial en la maximización de precios para el sector turístico: su aplicación en el caso de Airbnb en la Comunidad Valencianaes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen
dc.subject.ecienciaEconomíaes_Es
dc.subject.ecienciaEconomicsen
dc.subject.ecienciaGeografíaes_Es
dc.subject.ecienciaGeographyen
dc.subject.ecienciaSociologíaes_Es
dc.subject.ecienciaSociologyen
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionen
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
Este ítem está sujeto a una licencia Creative Commons.