Ultimate attainment of Spanish rhotics by native English-speaking immigrants to Spain
Authors
Face, Timothy LeePublisher
Universidad de Alcalá. Servicio de Publicaciones
Date
2018Bibliographic citation
Lengua y migración = Language and migration. 2018, ISSN 1889-5425 10(2), páginas 57-80
Keywords
Spanish
Rhotics
Second language acquisition
Ultimate attainment
Phonology
Pronunciation
Immigrants
Español
Vibrantes
Adquisición de segundas lenguas
Estado final de adquisición
Fonología
Pronunciación
Inmigrantes
Document type
info:eu-repo/semantics/article
Rights
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
Access rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
Abstract
This study investigates the ultimate attainment of the second language acquisition of Spanish rhotics by a group of U.S.-born, native
English speaking immigrants to central Spain who are long-time
residents. While previous studies examine the second language
acquisition of Spanish rhotics, these tend to focus on university students
learning Spanish, and thus nothing is known about the extent to
which advanced second language learners develop in their rhotic
pronunciation and how closely they approximate the pronunciation
of native speakers. The extensive immersion in the Spanish language
and culture that characterizes these immigrants gives them as high a
likelihood as one could expect of second language learners of
achieving native-like pronunciation. As a group, however, acoustic
analysis reveals that the immigrants do not approximate nativespeaker performance, though they far exceed that of learners in
other studies. While one immigrant does come close to native-like
performance, most fall short. Este estudio investiga el estado final de la adquisición de las vibrantes del español por
un grupo de inmigrantes al centro de España, hablantes nativos del
inglés nacidos en Estados Unidos. Aunque varios estudios investigan
la adquisición de las vibrantes del español por hablantes del inglés,
tienden a enfocarse en los universitarios que estudian español, y por
eso no se sabe nada del nivel que pueden alcanzar hablantes avanzados del español como segunda lengua. La extensiva inmersión en la
lengua y la cultura españolas que caracteriza a los inmigrantes del
presente estudio les hacen ejemplares de aprendices del español
como segunda lengua que más se puede esperar haber adquirido una
pronunciación nativa. A pesar de esto, el análisis acústico revela que
como grupo los inmigrantes no aproximan a la pronunciación de los hablantes nativos del español, aunque alcanzan un nivel superior a
los visto en los hablantes de estudios previos. Aunque un hablante sí
aproxima a la pronunciación de los hablantes nativos, la pronunciación de la mayoría está muy por debajo de este nivel.
Files in this item
Files | Size | Format |
|
---|---|---|---|
ultimate_face_LM_2017_10_2.pdf | 841.5Kb |
![]() |
Files | Size | Format |
|
---|---|---|---|
ultimate_face_LM_2017_10_2.pdf | 841.5Kb |
![]() |