Language assistants’ views on the training provided by bilingual programs in Madrid
Publisher
Universidad de Alcalá. Escuela Universitaria Cardenal Cisneros
Date
2018Bibliographic citation
Pulso, 2018, n.41, ISSN 1577-0338, pp. 225-250
Keywords
Language assistant
Bilingual schools
Roles
Training
Views
Auxiliar de conversación
Colegios bilingües
Rol
Percepción
Formación
Document type
info:eu-repo/semantics/article
Version
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Rights
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
Access rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
Abstract
This study explores the effectiveness of language
assistant (LA) training in Madrid’s bilingual programs.
LAs rated their preparedness and enthusiasm at the
beginning of the academic year, and reported on
their training and its applicability to future tasks. It was
found that LAs perceived deficiencies in their training
despite feelings of enthusiasm and usefulness when
taking on responsibilities. LAs reported discrepancies between their training and their duties which
resulted in them feeling ill-prepared. Therefore, it is
recommended that bilingual programs examine the
role of the LA and create a comprehensive training
plan that efficiently prepares the diverse body of LAs. Este estudio explora la eficacia de la formación
de los auxiliares de conversación en los programas bilingües de Madrid. Se le pidió a los
auxiliares que evaluaran su preparación inicial y
que posteriormente valoraran su utilidad. Se pudo
comprobar que los auxiliares percibieron deficiencias en su formación y una mayoría de auxiliares
manifestó que la poca relevancia de su formación
previa les transmitió una sensación de inseguridad para afrontar su papel en el aula. Por estas
razones, se concluye con la recomendación de
examinar el papel del auxiliar y replantear un plan
de formación que prepare a los auxiliares de manera eficaz.
Files in this item
Files | Size | Format |
|
---|---|---|---|
language_buckingham_PULSO_2018.pdf | 201.6Kb |
|
Files | Size | Format |
|
---|---|---|---|
language_buckingham_PULSO_2018.pdf | 201.6Kb |
|