Show simple item record

dc.contributor.authorPascual, Daniel
dc.date.accessioned2018-11-27T18:39:14Z
dc.date.available2018-11-27T18:39:14Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.bibliographicCitationEncuentro: revista de investigación e innovación en la clase de idiomas, Año 2017, N. 26, p. 3-21. ISSN 1989-0796es_ES
dc.identifier.issn1989-0796
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10017/35120
dc.description.abstractThis paper aims to explore the attitude of Spanish Secondary Education students as regards their competence in the use of the Internet in general and of (travel) blogs in particular. Issues such as students’ motivation to learn an L2 or students’ media literacy will also be discussed to frame the focus of the study. The sample of respondents includes learners enrolled in the first two years of Compulsory Secondary Education (ESO), and in the last stage of Secondary Education (Bachillerato). A questionnaire was accordingly administered to them to consider the appropriateness of, and to later decide the approach of, the teaching of English through the travel blog in the EFL classroom. Overall, results indicate that learners’ digital competence and generic awareness should be further developed towards a more functional and responsible use. Even so, learners positively view blogs as a valid resource that may help them improve in certain language skills and areas. and that may boost their motivation.en
dc.description.abstractEste artículo explora la actitud de alumnos españoles de Educación Secundaria en relación a su competencia en el uso de Internet en general y de los blogs (de viajes) en particular. El foco de este estudio gira en torno a la motivación para aprender una segunda lengua y la alfabetización digital de los estudiantes. La muestra de encuestados incluye alumnos de los dos primeros cursos de la ESO y de la etapa de Bachillerato. Así pues, se les repartió un cuestionario para considerar si era apropiado enseñar inglés mediante blogs de viajes en la clase de ILF y decidir con qué enfoque hacerlo. En conjunto, los resultados indican que los estudiantes deben seguir desarrollando su competencia digital y conciencia de género de cara a un uso más funcional y responsable. Aun así, consideran los blogs como un recurso positivo para mejorar en ciertas destrezas y áreas del lenguaje, y que puede aumentar su motivaciónes_ES
dc.format.mimetypeapplication/pdfen
dc.language.isoengen
dc.publisherServicio de Publicaciones de la Universidad de Alcaláes_ES
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectTravel blogsen
dc.subjectDigital competenceen
dc.subjectSecondary Educationen
dc.subjectEFL classroomen
dc.subjectBlog de viajeses_ES
dc.subjectCompetencia digitales_ES
dc.subjectEducación Secundariaes_ES
dc.subjectClase de ILEes_ES
dc.titleStudents’ attitude, competence and motivation in the use of the travel blog for the EFL classroomen
dc.title.alternativeActitud, competencia y motivación de los estudiantes en el uso de los blogs de viajes para la clase de ILEes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen
dc.subject.ecienciaFilologíaes_ES
dc.subject.ecienciaPhilologyen
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionen
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen
dc.identifier.publicationtitleEncuentro: revista de investigación e innovación en la clase de idiomas
dc.identifier.publicationlastpage21
dc.identifier.publicationissue26
dc.identifier.publicationfirstpage3


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
Este ítem está sujeto a una licencia Creative Commons.