Show simple item record

dc.contributor.authorNordlund, Marie
dc.date.accessioned2018-11-27T18:26:36Z
dc.date.available2018-11-27T18:26:36Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.bibliographicCitationEncuentro: revista de investigación e innovación en la clase de idiomas, Año 2017, N. 26, p. 22-37. ISSN 1989-0796es_ES
dc.identifier.issn1989-0796
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10017/35119
dc.description.abstractThis study investigates Swedish student teachers’ beliefs about seventeen commonly held views on language learning and language teaching. Their beliefs were surveyed by means of a questionnaire distributed before and after the students had taken part in their first English methodology course. The answers given to eleven of the statements are presented and discussed in this article. These statements were chosen for analysis because they are directly concerned with the teaching and learning of a second language (L2) in a classroom setting. The results show that many of the beliefs displayed by the participating student teachers go against the results of previous research within the field of second language acquisition (SLA), but also that some beliefs had started to change after the completion of the methodology course. In some cases, however, a more explicit focus would be needed in methodology courses for student teachers to be more capable in their future profession.en
dc.description.abstractEste estudio investiga las creencias de los estudiantes suecos acerca de diecisiete puntos de vista comunes sobre el aprendizaje de idiomas y la enseñanza de idiomas. Sus creencias fueron encuestadas por medio de un cuestionario distribuido antes y después de que los estudiantes habían tomado parte en su primer curso de metodología en inglés. Las respuestas dadas a once de las afirmaciones son presentadas y discutidas en este artículo. Estas afirmaciones fueron elegidas para el análisis porque están directamente relacionadas con la enseñanza y el aprendizaje de una segunda lengua (L2) en un aula. Los resultados muestran que muchas de las creencias mostradas por los estudiantes participantes van en contra de los resultados de investigaciones anteriores en el campo de la adquisición de un segundo idioma (SLA), pero también muestran que algunas creencias comenzaron a cambiar después de completar el curso de metodología. En algunos casos, sin embargo, se necesitaría un enfoque más explícito en los cursos de metodología para que los estudiantes docentes estén mejor capacitados para su futura profesión.es_ES
dc.format.mimetypeapplication/pdfen
dc.language.isoengen
dc.publisherServicio de Publicaciones de la Universidad de Alcaláes_ES
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectPre-service teachersen
dc.subjectSecond language acquisitionen
dc.subjectTeacher beliefsen
dc.subjectTeacher educationen
dc.subjectFormación inicial docentees_ES
dc.subjectAdquisición de un segundo idiomaes_ES
dc.subjectCreencias de maestroses_ES
dc.subjectEducación de maestroses_ES
dc.titleStudent teacher cognition: beliefs about foreign language learning and teachingen
dc.title.alternativeCognición de los estudiantes docentes: creencias sobre el aprendizaje y la enseñanza de idiomases_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen
dc.subject.ecienciaFilologíaes_ES
dc.subject.ecienciaPhilologyen
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionen
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen
dc.identifier.publicationtitleEncuentro: revista de investigación e innovación en la clase de idiomas
dc.identifier.publicationlastpage37
dc.identifier.publicationissue26
dc.identifier.publicationfirstpage22


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
Este ítem está sujeto a una licencia Creative Commons.