Student teacher cognition: beliefs about foreign language learning and teaching
Authors
Nordlund, MariePublisher
Servicio de Publicaciones de la Universidad de Alcalá
Date
2017Bibliographic citation
Encuentro: revista de investigación e innovación en la clase de idiomas, Año 2017, N. 26, p. 22-37. ISSN 1989-0796
Keywords
Pre-service teachers
Second language acquisition
Teacher beliefs
Teacher education
Formación inicial docente
Adquisición de un segundo idioma
Creencias de maestros
Educación de maestros
Document type
info:eu-repo/semantics/article
Version
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Rights
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
Access rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
Abstract
This study investigates Swedish student teachers’ beliefs about seventeen commonly held views on language
learning and language teaching. Their beliefs were surveyed by means of a questionnaire distributed before and
after the students had taken part in their first English methodology course. The answers given to eleven of the
statements are presented and discussed in this article. These statements were chosen for analysis because they are
directly concerned with the teaching and learning of a second language (L2) in a classroom setting. The results
show that many of the beliefs displayed by the participating student teachers go against the results of previous
research within the field of second language acquisition (SLA), but also that some beliefs had started to change
after the completion of the methodology course. In some cases, however, a more explicit focus would be needed
in methodology courses for student teachers to be more capable in their future profession. Este estudio investiga las creencias de los estudiantes suecos acerca de diecisiete puntos de vista comunes sobre
el aprendizaje de idiomas y la enseñanza de idiomas. Sus creencias fueron encuestadas por medio de un
cuestionario distribuido antes y después de que los estudiantes habían tomado parte en su primer curso de
metodología en inglés. Las respuestas dadas a once de las afirmaciones son presentadas y discutidas en este
artículo. Estas afirmaciones fueron elegidas para el análisis porque están directamente relacionadas con la
enseñanza y el aprendizaje de una segunda lengua (L2) en un aula. Los resultados muestran que muchas de las
creencias mostradas por los estudiantes participantes van en contra de los resultados de investigaciones
anteriores en el campo de la adquisición de un segundo idioma (SLA), pero también muestran que algunas
creencias comenzaron a cambiar después de completar el curso de metodología. En algunos casos, sin embargo,
se necesitaría un enfoque más explícito en los cursos de metodología para que los estudiantes docentes estén
mejor capacitados para su futura profesión.
Files in this item
Files | Size | Format |
|
---|---|---|---|
student_nordlund_encuentro_201 ... | 642.7Kb |
![]() |
Files | Size | Format |
|
---|---|---|---|
student_nordlund_encuentro_201 ... | 642.7Kb |
![]() |