Reflection about increasing students’ motivation for reading in EFL classes through use of authentic materials that support creative production of language
Authors
Madarova , SlavkaPublisher
Servicio de Publicaciones de la Universidad de Alcalá
Date
2017Bibliographic citation
Encuentro: revista de investigación e innovación en la clase de idiomas, Año 2017, N. 26, p. 83-93. ISSN 1989-0796
Keywords
Reading comprehension
Graded readers
Authentic materials
Matthew effect
Motivation
Comprensión lectora
Lecturas simplificadas
Materiales de lectura reales
Efecto de Mateo
Motivación
Document type
info:eu-repo/semantics/article
Version
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Rights
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
Access rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
Abstract
Students of English as a foreign language on the secondary level seldom engage in voluntary reading of English language materials, even though they possess the necessary skills to approach the text. One of the factors that influence this decision is the lack of exposure to the authentic reading input in the EFL classroom environment. This paper through examination of primary research and secondary sources provides an overview of main and supplementary teaching materials (textbooks, graded readers) used for improvement of reading comprehension in EFL classes. Subsequently, it discusses the importance of motivation and influence of Matthew effect – both crucial elements for development of independent reading. As a result, this paper offers a selection of books, originally written for the native audience, which can be implemented in EFL classes to increase motivation and foment extensive reading. Finally, it discusses the ways of checking the reading comprehension among EFL students and proposes creative writing as a replacement of mechanical textbook activities. Los estudiantes de inglés como lengua extranjera en el nivel de secundaria rara vez se comprometen voluntariamente a leer materiales en inglés, aunque poseen las habilidades necesarias para abordar el texto. Uno de los factores que influyen en esta decisión es la falta de exposición a materiales de lectura reales en el entorno de una clase inglés como lengua extranjera (EFL). Este artículo, a través del análisis de trabajos investigación primaria y fuentes secundarias, proporciona un resumen de materiales didácticos principales y suplementarios (libros de texto, lecturas simplificadas) que se usan para la mejora de la comprensión lectora en clases de EFL. A continuación, se discute la importancia de la motivación y la influencia del efecto de Mateo – ambos elementos son cruciales para el desarrollo de la lectura autónoma. Como resultado, este trabajo ofrece una selección de libros, originalmente escritos para una audiencia nativa, que pueden emplearse en clases EFL para aumentar la motivación y fomentar la lectura extensiva. Finalmente, se discuten las formas de comprobar la comprensión lectora entre estudiantes EFL y se propone el uso de la escritura creativa como sustituto de las actividades mecánicas que habitualmente incluyen los libros de texto.
Files in this item
Files | Size | Format |
|
---|---|---|---|
reflection_madarova_encuentro_ ... | 563.8Kb |
|
Files | Size | Format |
|
---|---|---|---|
reflection_madarova_encuentro_ ... | 563.8Kb |
|