Show simple item record

dc.contributor.authorMortimore, Louisa Jane
dc.date.accessioned2018-11-19T18:50:54Z
dc.date.available2018-11-19T18:50:54Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.bibliographicCitationEncuentro: revista de investigación e innovación en la clase de idiomas, Año 2017, N. 26, p. 126-140. ISSN 1989-0796es_ES
dc.identifier.issn1989-0796
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10017/35102
dc.description.abstractThe Spanish Law of Education (LOMCE)1 of 2013 states that teachers and schools have the responsibility to foster students’ personal growth and social integration (BOE 2013, Article 12886, p. 97858-9). Meanwhile, the progressive implementation of bilingual education in many autonomous communities within Spain, such as the Autonomous Community of Madrid, has necessarily shifted teaching towards approaches such as Content and Language Integrated Learning (CLIL). This article presents an argument for the compatibility and mutual inclusiveness of CLIL and the objectives of the LOMCE regarding social and emotional learning.en
dc.description.abstractLa Ley Orgánica para la Mejora de la Calidad Educativa (LOMCE) de 2013, expone que la educación debe facilitar el desarrollo personal y la integración social en los alumnos (BOE 2013, Artículo 12886, p. 97858-9). A la vez, la implantación progresiva de la educación bilingüe en muchas comunidades autónomas en España, como la de Madrid, ha hecho necesaria la inclusión de metodologías como el Aprendizaje Integrado de Contenidos y Lengua Extranjera (AICLE). Ese artículo argumenta la compatibilidad y mutua inclusividad de AICLE y los objetivos de la LOMCE en lo que respecta al desarrollo personal e integración social.es_ES
dc.format.mimetypeapplication/pdfen
dc.language.isoengen
dc.publisherServicio de Publicaciones de la Universidad de Alcaláes_ES
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectCLILen
dc.subjectSocial and Emotional Learningen
dc.subjectPersonal growthen
dc.subjectMindfulnessen
dc.subjectEducationen
dc.subjectAICLEes_ES
dc.subjectAprendizaje emocional y sociales_ES
dc.subjectCrecimiento personales_ES
dc.subjectEducaciónes_ES
dc.titleThe importance of developing social and emotional learning (SEL) within the CLIL classroom, with special reference to Spainen
dc.title.alternativeImportancia del desarrollo del aprendizaje emocional y social dentro de la clase de AICLE haciendo especial referencia a Españaes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen
dc.subject.ecienciaFilologíaes_ES
dc.subject.ecienciaPhilologyen
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionen
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen
dc.identifier.publicationtitleEncuentro: revista de investigación e innovación en la clase de idiomas
dc.identifier.publicationlastpage140
dc.identifier.publicationissue26
dc.identifier.publicationfirstpage126


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
Este ítem está sujeto a una licencia Creative Commons.