Show simple item record

dc.contributor.authorGutiérrez Coto, Amauri
dc.date.accessioned2018-07-17T12:58:24Z
dc.date.available2018-07-17T12:58:24Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.bibliographicCitationGutiérrez Coto, Amauri. Negociando en la TV: Miami y La Habana. Camino real: estudios de las hispanidades norteamericanas, 2017, v. 9, n. 12, p. 149-165. ISSN 1889-5611es_ES
dc.identifier.issn1889-5611
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10017/33747
dc.description.abstractThis article analyzes the survival of "bufo" (farcical or comic) theater dramatic mechanisms in Miami television programming, specifically on channel América TV. It discusses the stereotype of the "repartero" as a part of the popular culture in Cuba after the Cold War, and his representation in Miami cultural production. Additionally, the essay examines the gender imaginary associated with political satire and the re-significations emanating from popular music in the context of humorous parodies pertaining to diplomatic negotiations between the governments of Cuba and the United States.en
dc.description.abstractEl presente artículo analiza la pervivencia de los mecanismos dramáticos del teatro "bufo" en la televisión de Miami, concretamente en el canal América TV. Se caracteriza el estereotipo del “repartero” como parte de la cultura popular en Cuba posterior al fin de la Guerra Fría y su representación en la producción cultural miamense. Por otro lado, este ensayo examina los imaginarios de género asociados a la sátira política y las re-significaciones procedentes de la música popular en el contexto de las parodias humorísticas de las negociaciones diplomáticas entre los gobiernos de Cuba y de los Estados Unidos.es_ES
dc.format.mimetypeapplication/pdfen
dc.language.isospaen
dc.publisherInstituto Franklin de Investigación en Estudios Norteamericanos, Universidad de Alcaláes_ES
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectTelevisionen
dc.subjectDiplomatic relationsen
dc.subjectCubaes_ES
dc.subjectThe United Statesen
dc.subjectHumoren
dc.subjectSatireen
dc.subjectMusical theatreen
dc.subjectMiamien
dc.subjectHavanaen
dc.subjectReparteroen
dc.subjectPost-Cold Waren
dc.subjectTelevisiónes_ES
dc.subjectRelaciones diplomáticases_ES
dc.subjectEstados Unidoses_ES
dc.subjectSátiraes_ES
dc.subjectTeatro musicales_ES
dc.subjectPost-Guerra Fríaes_ES
dc.titleNegociando en la TV: Miami y La Habanaes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen
dc.subject.ecienciaArtees_Es
dc.subject.ecienciaArten
dc.subject.ecienciaHistoriaes_Es
dc.subject.ecienciaHistoryen
dc.subject.ecienciaLiteraturaes_Es
dc.subject.ecienciaLiteratureen
dc.subject.ecienciaSociologíaes_Es
dc.subject.ecienciaSociologyen
dc.subject.ecienciaFilologíaes_Es
dc.subject.ecienciaPhilologyen
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen
dc.identifier.publicationtitleCamino real
dc.identifier.publicationvolume9
dc.identifier.publicationlastpage165
dc.identifier.publicationissue12
dc.identifier.publicationfirstpage149


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
Este ítem está sujeto a una licencia Creative Commons.