Primary teachers` beliefs about teaching English to young learners
Authors
Roothooft, HannePublisher
Universidad de Alcalá. Escuela Universitaria Cardenal Cisneros
Date
2017Bibliographic citation
Pulso, 2017, n.40, ISSN 1577-0338, pp. 211-225
Keywords
Teachers’ beliefs
Attitudes
EFL
Primary education
Creencias de profesores
Actitudes
Inglés como lengua extranjera
Educación Primaria
Document type
info:eu-repo/semantics/article
Version
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Rights
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
Access rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
Abstract
While there is a growing belief that English should
be taught from an early age in order to achieve
better results, little is known about the practices and
attitudes of primary school English teachers in Spain.
Therefore, a qualitative study based on interviews
with 22 primary school teachers of English was
carried out in order to investigate teachers’ beliefs
about teaching methodology, the use of group work
and the use of the mother tongue. It was found that
all the teachers believe in following a communicative
approach which focuses mainly on speaking
and listening and in which the explicit teaching of
grammar plays a minor role. Most of the teachers
also claimed to use only the target language in class
and to make frequent use of group and pair work.
One of the aspects which seems to have influenced
these teachers’ attitudes is their own negative
experience as language learners in traditional,
grammar-based classrooms. Aunque se considera a menudo que el inglés
debería enseñarse a partir de edades tempranas
para mejorar los resultados, se sabe poco sobre las
prácticas y actitudes de los profesores de inglés de
primaria en España. Por eso, se elaboró un estudio
cualitativo basado en entrevistas con 22 profesores
de inglés de primaria con el fin de investigar las
creencias de estos profesores sobre la metodología,
el uso del trabajo en grupo y el uso de la primera
lengua. Se observó que todos los profesores creen
en el uso de un método comunicativo enfocado en
las habilidades orales y de escucha, en lo cual la
enseñanza explícita de la gramática es de menor
importancia. La mayoría de los profesores también
dicen que usan solo la lengua meta en clase y
que hacen un uso frecuente del trabajo en grupos.
Uno de los aspectos que parece haber influido
en las actitudes de estos profesores es su propia
experiencia negativa como alumnos en las aulas
tradicionales, enfocadas en la gramática.
Files in this item
Files | Size | Format |
|
---|---|---|---|
primary_roothooft_PULSO_2017.pdf | 189.0Kb |
![]() |
Files | Size | Format |
|
---|---|---|---|
primary_roothooft_PULSO_2017.pdf | 189.0Kb |
![]() |