Show simple item record

dc.contributor.authorEscalona Orcao, Ana Isabel
dc.contributor.authorSáez Pérez, Luis Antonio
dc.contributor.authorSánchez-Valverde García, Belén
dc.date.accessioned2017-11-14T13:45:42Z
dc.date.available2017-11-14T13:45:42Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.bibliographicCitationInvestigaciones regionales = Journal of Regional Research, 2017, n. 37, p. 27-45es_ES
dc.identifier.issn2340-2717
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10017/30897
dc.description.abstractResearch on the location of cultural and creative firms has traditionally focused on large cities, but small towns are also likely to hold them. This work investigates which factors determine cultural specialisation in a group of 46 extrametropolitan Spanish towns with 30-50,000 inhabitants. We consider factors related to markets and government policies —hard factors— and new factors related to amenities, tolerance, and the local climate —soft factors—. When we check them statistically, the greatest explanatory power is attributed to some hard-type factors such as economic activity and human capital, as well as the distance to urban markets. In contrast, the expectations raised by the soft factors are not confirmed.en
dc.description.abstractLa investigación sobre empresas culturales y creativas ha estado tradicionalmente centrada en las grandes ciudades, pero las pequeñas también son capaces de albergarlas. Así, en nuestro trabajo, tratamos de averiguar los factores que determinan la especialización cultural de las ciudades españolas entre 30 y 50.000 habitantes, ajenas a las áreas metropolitanas.es_ES
dc.description.sponsorshipMinisterio de Economía y Competitividad de Españaes_ES
dc.format.mimetypeapplication/pdfen
dc.language.isoengen
dc.publisherAsociación Española de Ciencia Regional (AECR)es_ES
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectCultural economyen
dc.subjectCultural clustersen
dc.subjectExtra-metropolitan areasen
dc.subjectSmall townsen
dc.subjectSpainen
dc.subjectEconomía de la culturaes_ES
dc.subjectClústeres culturaleses_ES
dc.subjectÁreas extra-metropolitanases_ES
dc.subjectPequeñas ciudadeses_ES
dc.subjectEspañaes_ES
dc.subject.jelZ10
dc.subject.jelR12
dc.subject.jelL80
dc.titlePatterns and drivers of cultural economy in Spain’s extra-metropolitan small townsen
dc.title.alternativePatrones espaciales y determinantes de la economía de la cultura en las pequeñas ciudades extra-metropolitanas de Españaes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen
dc.subject.ecienciaEconomíaes_ES
dc.subject.ecienciaEconomicsen
dc.subject.ecienciaGeografíaes_ES
dc.subject.ecienciaGeographyen
dc.subject.ecienciaSociologíaes_ES
dc.subject.ecienciaSociologyen
dc.contributor.affiliationUniversidad de Alcalá. Departamento de Economíaes_ES
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionen
dc.relation.projectIDinfo:eu-repo/grantAgreement/MINECO//CSO2012-31650/ES/LOS CLUSTERS DE ACTIVIDADES CREATIVAS EN LAS AREAS SEMIURBANAS Y RURALES ESPAÑOLAS:FACTORES E IMPACTOS EN EL DESARROLLO TERRITORIALes_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen
dc.identifier.publicationtitleInvestigaciones regionales = Journal of Regional Researches_ES
dc.identifier.publicationlastpage45
dc.identifier.publicationissue2340-2717
dc.identifier.publicationfirstpage27


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
Este ítem está sujeto a una licencia Creative Commons.