Ready, set, go….. CLIL
Publisher
Servicio de Publicaciones de la Universidad de Alcalá
Date
2016Bibliographic citation
Encuentro: revista de investigación e innovación en la clase de idiomas, 2016. 25, p. 1-12 . ISSN 1989-0796
Keywords
CLIL
Physical Education
Pupil and parent perceptions
Primary school
Greece
Educación Física
Percepción de alumnos y padres
Escuela primaria
Grecia
Document type
info:eu-repo/semantics/article
Version
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Rights
Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España
Access rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
Abstract
Content and Language Integrated Learning (CLIL) is currently implemented in almost all European countries and is
used for the teaching of a variety of school subjects. Physical Education is a school subject that creates a supportive
environment for pupils’ exposure to a new language. The aim of this study is to present the perceptions of second
graders and their parents regarding the implementation of the CLIL approach in Physical Education at the 3rd
Experimental Primary School of Εvosmos, Thessaloniki. The Physical Education teacher and the English language
teacher were both responsible for the design and implementation of the lessons and both spoke only English to the
pupils during class. The data was collected via pupils’ interviews and parents’ questionnaires. The results showed a
high degree of satisfaction from both parents and pupils regarding the programme and its continuation. El aprendizaje integrado de lengua y contenido (CLIL) se está implementando en casi todos los países europeos para
la enseñanza de una gran variedad de asignaturas. La Educación Física es una asignatura adecuada para la exposición
del alumnado a una nueva lengua. El objetivo del este estudio es rea un entorno es presentar la percepción de
alumnos de 2º grado y de sus padres en relación con la puesta en marcha de un enfoque CLIL en Educación Física en
la 3rd Experimental Primary School de Evosnos en Salónica. Ambos, el profesor de Educación Física y el profesor
de Inglés han sido los responsables del diseño y la implementación de las lecciones utilizando sólo la lengua inglesa
durante las sesiones de clase. Los datos se han recogido por medio de entrevistas a los alumnos y cuestionarios a los
padres. Los resultados muestran el alto grado de satisfacción de ambos, padres y alumnos en relación con el
programa y su continuidad.
Files in this item
Files | Size | Format |
|
---|---|---|---|
laskaridou_ready_ Encuentro_20 ... | 806.8Kb |
![]() |
Files | Size | Format |
|
---|---|---|---|
laskaridou_ready_ Encuentro_20 ... | 806.8Kb |
![]() |