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dc.contributor.authorGlückler, Johannes
dc.contributor.authorLenz, Regina
dc.date.accessioned2017-02-03T15:03:07Z
dc.date.available2017-02-03T15:03:07Z
dc.date.issued2016-12
dc.identifier.bibliographicCitationInvestigaciones regionales = Journal of Regional Research, 2016, n. 36, p. 255-277es_ES
dc.identifier.issn2340-2717
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10017/28164
dc.description.abstractThis paper develops a research agenda toward the systematic inclusion of institutions into the analysis of regional policy effectiveness. Departing from the commonly shared observation that formal rules of regulation and policies not always lead to the intended outcomes, we argue that institutions are crucial mediators of the workings of regulation and regional policies in specific geographical contexts. By defining institutions as stable patterns of interactions based on legitimate mutual expectations (Bathelt and Glückler, 2014), we open analytical scope for analyzing the multiple relations between regulated rules and regular social practice. Hence, we build on Helmke and Levitsky’s (2004) conception of the interdependencies between regulation and institutions, and extend their heuristic into a dynamic framework at the regional scale on how to pursue what we call institutional policy-making.en
dc.description.abstractEl artículo desarrolla una agenda de investigación orientada a la inclusión sistemática de las instituciones en el análisis de la efectividad de la política regional. A partir de una observación comúnmente compartida de que las reglas formales de regulación y las políticas no siempre conducen a lograr los resultados perseguidos, se argumenta que las instituciones constituyen mediadores cruciales de los trabajos de regulación y de política regional en contextos geográficos específicos. A partir de definir las instituciones como estructuras estables de interacciones basadas en las mutuas expectativas legitimizadas (Bathelt y Gluckler, 2014), se abre un campo analítico para analizar las múltiples relaciones entre reglas reguladas y prácticas sociales regulares. A partir de ello y sobre la concepción de Helmke y Levitsky (2004) sobre las interdependencias entre regulación e instituciones se extiende su contenido en un marco dinámico a escala regional sobre cómo llevar a cabo lo que nosotros llamamos policy-making institucional.es_ES
dc.format.mimetypeapplication/pdfen
dc.language.isoengen
dc.publisherAsociación Española de Ciencia Regional (AECR)es_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España*
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/*
dc.subjectInstitutionsen
dc.subjectRegional developmenten
dc.subjectInstitutional policy-makingen
dc.subjectRelational economic geographyen
dc.subjectPolicy-effectivenessen
dc.subjectInstitucioneses_ES
dc.subjectDesarrollo regionales_ES
dc.subjectPolicy-making institucionales_ES
dc.subjectGeografía económica relacionales_ES
dc.subjectEficiencia de las políticases_ES
dc.titleHow institutions moderate the effectiveness of regional policy: a framework and research agendaen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen
dc.subject.ecienciaEconomíaes_ES
dc.subject.ecienciaEconomicsen
dc.subject.ecienciaGeografíaes_ES
dc.subject.ecienciaGeographyen
dc.subject.ecienciaSociologíaes_ES
dc.subject.ecienciaSociologyen
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.identifier.publicationtitleInvestigaciones regionales = Journal of Regional Research
dc.identifier.publicationissue36


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