View Item 
  •   e_Buah Home
  • REVISTAS DE LA UAH
  • Investigaciones regionales - Journal of Regional Research
  • Investigaciones regionales - Número 21, 2011
  • View Item
  • REVISTAS DE LA UAH
  • Investigaciones regionales - Journal of Regional Research
  • Investigaciones regionales - Número 21, 2011
  • View Item
  • Biblioteca
    • English
    • español
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

A spatial analysis on the relation between accessibility and spatial development for cross-border regions

Show full item record
RefworksUtilizar EndNote Import
Authors
Ribeiro, Anabela; Silva, Jorge
Identifiers
Permanent link (URI): http://hdl.handle.net/10017/27442
ISSN: 2340-2717
Publisher
Asociación Española de Ciencia Regional (AECR)
Date
2011
Bibliographic citation
Investigaciones regionales = Journal of Regional Research, 2011, n. 21, p. 141-156
Keywords
Regional development
Cross-border areas
Spatial regression
Desarrollo regional
Regiones fronterizas
Regresión espacial
Document type
info:eu-repo/semantics/article
Version
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Access rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
Share
 
Abstract
Cross-border regional development is one of the EU current major concerns. These regions are usually less dynamic socio-economically. Some of them have recently benefited from new roads, which have mainly been funded through the European financial program of Transnational Transport Networks, TEN-T. Using socioeconomic data from the Portugal/Spain cross-border area a model able to measure the relation between accessibility and development in this region is being calibrated. This paper reflects an initial study using Portuguese and Spanish geographical units in the border area for the period 1991-2001 and giving special efforts to the building of similar spatial units in both countries.
 
El desarrollo regional transfronterizo es, en la actualidad, una de las principales preocupaciones de la UE. Normalmente, estas regiones tienen menos dinámica socio-económica. Algunas de ellas se han beneficiado recientemente de nuevas carreteras, que han sido principalmente financiadas por el programa europeo TEN-T. Utilizando los datos socioeconómicos del área transfronteriza entre Portugal / España, se ha calibrado un modelo para medir la relación entre la accesibilidad y el desarrollo en esta región. Este documento refleja un estudio inicial con unidades geográficas en la zona fronteriza para el periodo 1991-2001. Se destaca también el esfuerzo complementario para la construcción de unidades homogéneas a ambos lados de la frontera.
 
Files in this item
FilesSizeFormat
View
spatial_ribeiro_IR_2011_N21.pdf1010.KbPDF
FilesSizeFormat
View
spatial_ribeiro_IR_2011_N21.pdf1010.KbPDF
Collections
  • Investigaciones regionales - Número 21, 2011 [13]

Contact Us | Send Feedback | About DSpace
¡CSS Válido!@mire NV
¡CSS Válido!@mire NV
 

 

Browse

All of e_BuahCommunities y CollectionsIssue DateAuthorsTitlesSubjectsIn this CollectionIssue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

My e_BuahCreate account

Help

What is e-Buah?Guide e_BuahGuide autoarchiveFAQContact us

Statistics

View Usage Statistics

Information

Open Science. Open accessOpen access PolicyPublishing permissionsCopyrightResearch datae-cienciaDatos RepositoryPlan de Gestión de Datos

Los contenidos se difunden en


Contact Us | Send Feedback | About DSpace
¡CSS Válido!@mire NV
¡CSS Válido!@mire NV